۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

درویشی مطرح کرد:

صدور سهام مشمولان سهام عدالت فقط از طریق شرکت های تعاونی انجام می گیرد

صدور سهام مشمولان سهام عدالت فقط از طریق شرکت های تعاونی انجام می گیرد

رودسر – خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت گیلان و مدیرعامل سهام عدالت رودسر گفت: صدور سهام مشمولان سهام عدالت فقط از طریق شرکت های تعاونی انجام می گیرد.

محمدرضا درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با مصوبه دولت مقرر شد فرابورس در زمان گشایش نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی و تا عادی شدن حجم معاملات اجازه فروش سهام مشمولان سهام عدالت را فقط از طریق ایستگاه های مستقر در شرکت های تعاونی و شهرستانی صادر کنند.

وی اظهارداشت: طی دستور العمل سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالمعل اسامی مشمولان سهام عدالت را به شرکت سپرده گذاری مرکزی برای اخذ کد سهامداری ارسال کنند که تاکنون برای استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان ارسال شده است.

 عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت گیلان و مدیر عامل سهام عدالت رودسر همچنین با تاکید براینکه قیمت معاملاتی هر برگه سهام عدالت در بازار همانند سایر سهام های موجود در بازار سهام با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد، گفت: نکاتی که دارندگان سهام عدالت باید مورد توجه قرار دهند این است که سهام خود را با عجله نفروشند و از مزایای رشد قیمتی بازار سهام استفاده کنند زیرا بهترین سهام در سبد سهام عدالت وجود دارد همانگونه که طی این سال ها رشد قیمتی داشته اند در سال های آینده هم رشد قیمتی را تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه هر برگه سهام عدالت در زمانی که توزیع شد یک میلیون تومان بود نام برد و افزود: با اجرای افزایش سرمایه شرکت های سرمایه گذاری استانی، این برگه ها به 10 هزار سهم 100 هزار تومانی (معادل یک میلیون تومان) تبدیل می شود تا قابل معامله در بازار سهام باشد البته نکاتی در خرید و فروش سهام عدالت باید از سوی مدیران سرمایه گذاری لحاظ شود که از جمله آنها می توان حفظ حقوق سهام داران، ثبات بازار سرمایه، آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری و تداوم و رشد ارزشی سبد سهام شرکت ها اشاره کرد.

درویشی در ادامه تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند که گروه های خاصی نتوانند سهام عدالت را از مردم خریداری و آنها را از چرخه سهامداری خارج کنند.

کد خبر 2120608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha