واکنش اوباما به حملات شیمیایی در سوریه/مسکو خواستار همکاری دمشق با سازمان ملل شد

واکنش اوباما به حملات شیمیایی در سوریه/مسکو خواستار همکاری دمشق با سازمان ملل شد

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را نگران کننده خواند، روسیه از حکومت اسد خواست هکاری لازم را با سازمان ملل در این خصوص انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا گفت گزارش های منتشر شده در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در درگیری های سوریه نگران کننده است. وی با بیان اینکه واشنگتن همچنان در حال تحقیق در مورد صحت این گزارش ها است افزود در صورت درست بودن ادعاهای مطرح شده، آمریکا توجه لازم به این مسئله خواهد کرد.

در همین حال روسیه از دولت سوریه خواست به بازرسان سازمان ملل اجازه تحقیق در خصوص این حملات را بدهد. "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت وی و "جان کری" همتای آمریکایی اش در مورد لزوم انجام تحقیقات لازم در این مورد به توافق رسیده اند. در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد مسکو از دمشق خواست همکاری لازم را با بازرسان سازمان ملل در این خصوص داشته باشد.

در حالی که هنوز هیچ مدرکی دال بر دست داشتن دمشق در حملات شیمیایی روز چهارشنبه به منطقه ای در حومه دمشق به دست نیامده، برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنایت هولناک تروریستها، با اتهام افکنی علیه حکومت سوریه به دنبال فضاسازی برای اعمال فشار بیشتر به این کشور هستند.

کد خبر 2121140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha