۴ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۹

راضیه تجار در گفتگو با مهر:

انجمن قلم برای حمایت از آثار نوقلمان با دولت جدید مذاکره می‌کند

انجمن قلم برای حمایت از آثار نوقلمان با دولت جدید مذاکره می‌کند

یک عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران از تمایل این انجمن برای ادامه انتشار آثار نویسندگان و شاعران نوقلم خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم برای این موضوع با وزارت ارشاد و نهادهای مشابه به رایزنی بپردازیم.

راضیه تجار، نویسنده، منتقد و عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه انجمن قلم در حوزه انتشار آثار نویسندگان جوان کشور گفت: انجمن قلم قرار بود 100 اثر از 100 نویسنده نوقلم را در قالب طرح انتشار آثار نوقلمان منتشر کند که این اتفاق با موفقیت انجام شد. البته تعداد کتاب‌های منتشر شده 100 اثر نشد. در واقع به دلیل بالا بودن حجم صفحات و شمارگان برخی کتاب‌ها، ما در نهایت با 83 عنوان کتاب که حجمی معادل یکصد اثر داشت این طرح را به اجرا رسانده و به پایان بردیم.

تجار در ادامه گفت: در نظر داریم در دولت جدید با مذاکره‌ای که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای دیگر صورت خواهیم داد، این طرح را دوباره برای معرفی آثار یکصد نویسنده و شاعر نوقلم راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در طرح قبلی اتفاقات خوبی افتاد و چهار کتاب از مجموعه این آثار برگزیده جوایز ادبی کشور شد و نشان داد که شناسایی افراد شاخص و استعدادهای ناب و حمایت از آنها از سوی انجمن قلم جواب داده است.

تجار همچنین با اشاره به طرح انتشار آثار پیشکسوتان نیز گفت: تعداد آثاری که قرار بود در قالب این طرح منتشر شود، نزدیک به 35 اثر بود که انجام شد و البته امیدواریم بتوانیم آن را هم تکرار کنیم.

تجار افزود: انجمن در حال حاضر برنامه‌ای برای آموزش و برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد. البته اگر از انجمن استادی برای آموزش خواسته شود از میان نویسندگان و شاعران عضو، افرادی را اعزام می‌کنیم و همین خود به معنی آن است که در بخش آموزش نیز فعالیت‌هایی در انجمن در حال انجام است، ولی اینکه خود انجمن بخواهد این کار را صورت دهد به دلیل هزینه‌های موجود در این کار، امکانش فراهم نیست.

این مدرس داستان‌نویسی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی معمولاً نیاز به حامی مالی دارد که کم پیدا می‌شود و در غیر این صورت خود انجمن توان مالی برگزاری آن را ندارد. در سال‌های قبل هم چند حامی مالی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پیدا شد، ولی علی رغم توافقات اولیه در نهایت دوستان در مرحله اجرا عقب کشیدند و کار به نتیجه نرسید.

کد خبر 2122646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha