۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵

گزارش خبري مهر/

بيمار مريواني تحت پوشش بهزيستي قرار مي گيرد/آمادگي اقشار مختلف مردم براي كمك به "حسين رستمي"

بيمار مريواني تحت پوشش بهزيستي قرار مي گيرد/آمادگي اقشار مختلف مردم براي كمك به "حسين رستمي"

سنندج – خبرگزاري مهر:  بعد از انتشار گزارش تصويري از وضعيت حسين رستمي بيمار مريواني كه به دليل عدم توان مالي دچار مشكلات جدي جسمي شده بود، اقشار مختلف مردم از سراسر كشور و حتي از ساير كشورهاي جهان براي كمك به وي اعلام آمادگي كرده و بر اساس اعلام مدير كل بهزيستي كردستان نيز وي تحت پوشش اين نهاد قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز 27 مرداد ماه سال جاري خبرگزاري مهر گزارشي تصويري با عنوان خانه ساز خانه نشين را منتشر كرد كه تنها يك روز بعد از انتشار اين گزارش واكنش هاي مختلف نسبت به آن صورت گرفت و در اين راستا اقشار مختلف مردم از شهرهاي مختلف كشور براي كمك به وي اعلام آمادگي كردند.

حسين رستمي كارگر مريواني چندي قبل به دليل حادثه اي كاري با شكستگي لگن مواجه شد كه بعد از آن به دليل عدم حمايت كارفرما و همچنين نداشتن توان مالي نتوانست به موقع به پزشك مراجعه كند و به همين دليل وي با مشكلات جسمي متعددي مواجه شد.

حسين رستمي به دليل عدم توانايي مالي و همچنين عدم تعهد كارفرما به وظايف خود با مشكلات جسمي متعددي روبرو شد و با توجه به صعب العبور بودن جاده دسترسي روستاي كوره دره، وي در شهر مريوان و در يك منزل استيجاري نامناسب ساكن شد.

تنها ساعتي بعد از انتشار گزارش تصويري از وضعيت جسمي حسين رستمي در خبرگزاري مهر خيل تماس هاي تلفني افراد مختلف آغاز شد و سازمان ها و نهادهاي مختلف دولتي در سطح استان و كشور نيز آمادگي خود را براي كمك به وي اعلام كردند.

در نخستين اقدام مدير كل بهزيستي استان كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه تا زمان انتشار اين گزارش در خبرگزاري مهر ما از وضعيت حسين رستمي اطلاعي نداشتيم و وي به هيچ عنوان به اداره بهزيستي مراجعه نكرده بود و به همين دليل هم ما در جريان وضعيت وي قرار نداشتيم.

صباح قريشي بيان كرد: يك روز بعد از انتشار اين گزارش تصويري تيمي از سوي بهزيستي استان كردستان و شهرستان مريوان تشكيل و وضعيت وي به صورت ويژه مورد بررسي قرار گرفت و با جمع آوري گزارش هاي لازم مقدمات تحت پوشش قرار گرفتن وي نيز صورت گرفته است.

وي ادامه داد: با توجه به گزارش هاي تهيه شده وي علاوه بر داشتن زخم بستر از ناحيه نخاع نيز دچار مشكل شده است و بر همين اساس بهزيستي استان كردستان به صورت ويژه در راستاي كمك به وي برنامه ريزي خواهد كرد.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان مريوان نيز در همين راستا به خبرنگار مهر گفت: هم اكنون تشكيل پرونده حسين رستمي صورت گرفته است و بهزيستي تلاش مي كند كه با توجه به وضعيت نامبرده اقدامات لازم را در راستاي كمك به وي انجام دهد.

همزمان با اين اقدامات، حسين رستمي روز پنج شنبه در بيمارستان شهر سقز مورد عمل جراحي زخم بستر سمت راست قرار گرفت و بر اساس اعلام پزشكان وضعيت عمومي وي بعد از اين عمل جراحي مساعد است.

پزشك معالج وي اعلام كرد: با گذشت 20 روز بار ديگر وي مورد عمل جراحي قرار مي گيرد تا به نحوي زخم بسترهاي وي وضعيت بهتري پيدا كنند ولي متاسفانه بر اساس آزمايش هاي صورت گرفته وي از ناحيه نخاع دچار مشكلات جدي شده است و احتمال از كارافتادن بخشي از بدن نامبرده وجود دارد.

در كنار اقدامات صورت گرفته از سوي ادارات و سازمان هاي دولتي براي پيگيري وضعيت حسين رستمي بيمار مريواني، اقشار مختلف مردم نه تنها از داخل كشور كه حتي از ساير كشورهاي جهان از جمله آلمان، آمريكا و امارات متحده عربي ضمن تماس با خبرگزاري مهر آمادگي خود را براي كمك به وي اعلام كرده اند.

از روز پنج شنبه تاكنون نيز افراد خير مختلفي ضمن تماس با خبرنگار مهر در كردستان علاوه بر كسب اطلاع از وضعيت حسين رستمي اعلام كردند كه آنها حاضرند تا به اندازه توان خود به اين بيمار مريواني كمك كنند.

بعد از انتشار گزارش تصويري خبرگزاري مهر، ساير رسانه هاي مكتوب و مجازي در سطح كشور نيز دست به كار شده و ضمن پيگيري وضعيت حسين رستمي به دنبال كمك به نامبرده هستند و با چاپ عكس ها و گزارش هاي خبري اين موضوع را در اولويت اخبار خود قرار داده اند.

همچنين گفته مي شود كه روز شنبه و از دفتر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دولت يازدهم نيز وضعيت حسين رستمي بيمار مريواني مورد پيگيري قرار گرفته و شخص وزير نيز در اين زمينه دستور ارائه كمك هاي مورد نياز به وي را داده است.

با توجه به تماس هاي بيشمار اقشار مختلف مردم براي كمك به حسين رستمي كه هم اكنون در يك منزل استيجاري در شهر مريوان در وضعيت نامناسبي ساكن است شماره حساب  مشاركت هاي مردم بهزيستي مريوان 2345425771 بانك ملت به نام حسين رستمي آماده دريافت كمك هاي مردمي است.

کد خبر 2122676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha