۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۶

"نوای صلح" مهرماه طنین‌انداز می‌شود/ تابستان گذشت و ارکستر ملی اجرا نداشت

"نوای صلح" مهرماه طنین‌انداز می‌شود/ تابستان گذشت و ارکستر ملی اجرا نداشت

ارکستر "نوای صلح" در مهر ماه سال جاری به میزبانی تالار رودکی آثاری از بزرگان موسیقی جهان را می‌نوازد.

مهدی وجدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این رپرتوار از جمله کنسرت‌های مهم ارکستر "نوای صلح" در طول فعالیت‌های خود خواهد بود، خاطر نشان کرد: در این کنسرت قطعاتی از موسیقی دوره باروک شامل اجرای آثاری از باخ و ویوالدی، موسیقی دوره کلاسیک با اجرای آثاری از لوئیجی بوچرینی و موسیقی دوره رومانتیک شامل اجرای آثاری از فرانس شوبرت، آنتونین دورژاک، یوهان اشتراوس و اریک ساتی برای علاقه مندان موسیقی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین اجرای ارکستر نوای صلح به تیرماه سال گذشته در تالار رودکی بازمی‌گردد که با استقبال مخاطبان مواجه شد، از همین رو در این کنسرت نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد که به بهترین شکل ممکن آثار را با لهجه و درک درستی از موسیقی هایی که به آن اشاره کردم به مخاطب ارائه دهیم.

رهبر ارکستر "نوای صلح" گفت: با اجرای این رپرتوار موسیقایی تصمیماتی هم برای شرکت موثر در جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال داریم که با توجه به شرایط موجود و تغییراتی که علی‌القاعده در کلیت جشنواره وجود خواهد داشت به برنامه ریزی برای اجراهای با کیفیت فکر کرده ایم که به زودی جزییات آن را اعلام می کنم.

وجدانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حضور علی مرادخانی در کسوت معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: بدون هیچ هیجانی می گویم که برای حضور علی مرادخانی در معاونت هنری وزارت ارشاد لحظه شماری می کردم چراکه وی علاوه بر توانایی های مدیریتی که در همه عرصه های فرهنگی و هنری دارد اشراف کاملی روی حوزه موسیقی با توجه به مدت طولانی مدیریت خود در مرکز موسیقی دارد واین می تواند نقطه عطفی برای موسیقی کشورمان باشد که از این پس باید امیدوار به شکوفایی آن باشیم.

این نوازنده افزود: بازنگری و پررنگ شدن فعالیت‌های انجمن موسیقی ایران و توجه به وضعیت نابسامان ارکسترها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که باید در ماه‌های اخیر برای انجام آن تلاش کرد. تابستان امسال زمانی بود که می‌توانستیم شاهد اجراهای متعددی از ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران در تهران و شهرستان ها باشیم اما باید گفت که تابستان گذشت اما ما اجرایی از این گروه‌های موسیقی ندیدیم.

وی در پایان به موضوع نظارت و ارزشیابی آثار موسیقی نیز اینگونه اشاره کرد: این مساله هم بارها و بارها گفته شده و باید هر چه زودتر مرتفع شود. اینکه روی اشعار خوانندگان آثار موسیقی به ویژه موسیقی پاپ باید نظارت‌هایی وجود داشته باشد، بحث مهمی است اما باید بدانیم که نظارت بر کار هنری مفهوم خاصی دارد که اعمال نظرهای شخصی و نگاه غیر فنی به آن اصلا جایگاهی ندارد. من امیدوارم در دوره جدید فعالیت‌های وزارت ارشاد شاهد ایجاد یک نگرش جدید در عرصه مدیریتی و نظارت آثار هنری به ویژه موسیقی باشیم.

آهنگسازی و اجرای سمفونی ظهور، قطعه ارکسترال فتح، سمفونی خرمشهر، تراژدی رستم و سهراب، ایران 1404 همراه با ارکستر نوای صلح در تالار وحدت و تالار اندیشه، اجرای رپرتوار موسیقی متن فیلم و آهنگسازان دوره رومانتیک در تالار رودکی، اجرای افتتاحییه جشنواره آواهای ایرانی همراه با ارکستر نوای صلح، ساخت و اجرای سرود صنعت جهانی مس، ساخت بیش از 15 موسیقی متن تئاتر و 10 موسیقی متن فیلم، تدریس موسیقی از سال 1385 در دروس تاریخ هنر موسیقی غرب، نوازندگی گیتار کلاسیک، سلفژ و تحلیل و آنالیز، شرکت در جشنواره بین الملی موسیقی فجر، ارائه سه آلبوم موسیقی بی کلام با عناوین "تاریکی زیبا"،" اشکهایی از بهشت" و "جاده های بارانی" از جمله آثار وجدانی در عرصه موسیقی است.

 

کد خبر 2123834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha