۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

لاریجانی تأکید کرد:

آبادانی شهر قم به گام‌های بلند و بزرگ نیاز دارد

آبادانی شهر قم به گام‌های بلند و بزرگ نیاز دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی آبادانی و توسعه شهر قم را نیازمند تلاش بسیار و گامهای بلند عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، دکتر علی لاریجانی صبح پنج‌شنبه در مراسم آغاز به کار دستگاه عظیم حفاری (TBM) و شروع حفاری خط A پروژه مترو شهر قم و آئیین کلنگ زنی تقاطع غیرمسطح بلوار عمار یاسر و 15 خرداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو شهید اسوه مدیریت هستند و از نظر تربیت اسلامی و اخلاق حسنه مخصوصا در شرایط حساس و پرتلاطمی که بنی صدر در کشور ایجاد کرده بود در پیشبرد اهداف انقلاب گام‌های بزرگی برداشتند و بسیار موثر بودند.

وی با بیان اینکه حرکت جهادی در مدیریت بسیار مهم است و این دو شهید باید الگو باشند، تأکید کرد: برداشتمان این است باید راه آنها را بشناسیم اگرچه کشور در شرایط متفاوتی قرار دارد و فشارها به کشور زیاد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن حرکت جهادی در مدیریت عنوان کرد: این دو شهید با روحیه جهادی در کارها مدیریت داشتند و مسئولان نیز باید حرکت جهادی داشته باشند.

لاریجانی افزود: تلاش‌های صورت گرفته در قم بسیار ارزشمند است به رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته و از این بابت از مسئولان تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: فرماندهان قرارگاه‌های پروژه‌های مهم شهر قم همچون مترو قم را به ادامه کار و فعالیت خود فرا می‌خوانند و اعتبارات نیز تامین می شود تا این کارهای مهم زمین نمانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با گسترش شهر قم حتما مترو آن باید در خطوط مختلف رخ دهد و این برای آینده قم کاری ضروری است؛ چراکه در غیراینصورت وضع ترافیک شهر قم بیشتر می شود و برای جلوگیری از این مشکل باید این تدابیر اندیشیده شود.

پروژه‌های عمرانی قم متوقف نشود

وی ابراز داشت: تاکید می‌کنم پروژه‌های قم متوقف نمانند و آنها را با جدیت دنبال کرده و انشاءالله شهردار قم به قرارداد خود عمل کند و کمک‌های دولت را نیز ما پیگیری می‌کنیم و روش‌های دیگری که برای تامین اعتبار همچون منابع مردمی وجود دارد به آن توجه شود تا پروژه‌ها با موفقیت پیش رود.

لاریجانی بیان کرد: کارهای مهمی در قم صورت گرفته که ارزشمندند و برخی نیمه کاره رها شدند که باید کمک کرد تا به اتمام برسند و برخی کارها باید طراحی آنها دنبال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد سطح توقع از شهر قم که شهری بین المللی و مرکز تفکر محسوب می‌شود، با وجود حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و مراجع تقلید ضروری است که از لحاظ آبادانی به آن توجه شود.

وی ابراز کرد: امکانات شهری قم ناتوان است و به غیر از مشکل ترافیک مسائل و مشکلات پیچیده دیگری هم وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: در سطح ملی نیز به آبادانی توجه می‌شود و برای برطرف شدن مشکل تورم و بیکاری حرکت‌های آبادانی باید صورت گیرد تا با به کار افتادن موتور تولید در کشور رونق و آبادانی شکل بگیرد و این کار به تسهیلات بانکی و امکاناتی نیاز دارد اما چاره‌ای نیست که باید به رونق توجه کرد تا از رکود بیرون آمد.

وی بیان کرد: شرایطی که برخی بداخلاقان بین المللی ایجاد کردند ایجاب می‌کند که برای بیرون آمدن از این فشار توان خود را بالا برد.

قم مرکز مهم تولیدی و صنعتی است

نماینده مردم قم در خانه ملت ابراز کرد: قم مرکز مهم تولیدی و صنعتی است و برای اینکه فرزندان این شهر دچار مشکل اشتغال نشوند، باید مسئولان آن به آبادانی توجه کنند و با این عمل مشکلات اجتماعی و فرهنگی قم نیز حل می‌شود.

وی عنوان کرد: از معصوم(ع) روایات داریم که به کارهای مهم توجه شود و در این باره باید گفت که قم به گام های بلند و بزرگی احتیاج دارد و اگرچه زمان کوتاه است و کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد اما باید همت بلند پیشه کرد.

لاریجانی یادآور شد: یکی از مسئولان سابق شهر قم گام های بلندی در قم برمی‌داشت و گاهی بلندپروازی هم بود اما آن گام‌ها بسیار ارزشمند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: آغاز حفاری خط A و این پروژه مهم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با یک حرکت پویا و مجدانه این کار دنبال شود.

کد خبر 2125395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha