۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۱

احمدی بیغش:

کشورهای اسلامی حامی غرب در سوریه منتظر عواقب اقدام خود باشند

کشورهای اسلامی حامی غرب در سوریه منتظر عواقب اقدام خود باشند

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف آمریکا از حمله به سوریه تضعیف کشورهای اسلامی منطقه است، گفت: کشورهای اسلامی حامی آمریکا و کشورهای غربی در جریان سوریه، منتظر عواقب اقدام خود باشند چرا که به زودی نوبت آنها نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی بیغش بعد از ظهر پنج شنبه در آيين گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و یادواره 121 شهید کارمند خراسان شمالی که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به هشدار آمريكا و هم پیمانان غربی این کشور براي حمله به سوريه و حمايت برخي از كشورهاي اسلامي منطقه از این اقدام، افزود: آن دسته از كشورهاي اسلامي كه خود را برای كمك به آمريكا و هم پیمانان غربی این کشور در حمله به سوريه آماده کرده اند، بدانند که خود نیز از اين حملات مصون نخواهند ماند و به زودی نوبت آنها هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا و کشورهای غربی از حمله به سوریه تنها برکناری رییس جمهور این کشور نیست، اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا در واقع تضعیف کشورهای اسلامی منطقه و پیاده کرده اهداف استعماری خود در خاورمیانه است.

احمدی بیغش تصریح کرد: شاید رهبران این کشورهای اسلامی بتوانند با حمایت آمریکا چند صباحی بیشتر بر مردم خود حکمرانی همراه با ظلم کنند ولی باید آگاه باشند که قطعا در مراحل بعدی هدف حرکات توسعه طلبانه و استعماری آمریکا خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه باید فرهنگ خدمت بی منت و صادقانه شهیدان رجایی و باهنر در جامعه حاکم شود، گفت: در نظامی که جوانان بسیاری برای برپایی آن از جان خود گذشته اند باید خدمت بی منت مسئولین گسترش داده شود.

وی با اشاره به اینکه شهيد رجايي در خط مقدم ولايت قرار داشت و ولايت مداري موجب ماندگاري او در تاريج نظام جمهوري اسلامي شد، عنوان کرد: اگر ولايت مداري شهيدان رجايي و باهنر نبود، اکنون در دل ملت ایران جایی نداشتند.

احمدی بیغش با بیان این که از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاكنون دولت هايي در تاريخ نظام و اذهان مردم ماندگار شدند كه تبعيت محض از ولايت فقيه داشتند و خدمات بي منت به مردم ارايه کردند، تصریح کرد: شهيد رجايي هم مي توانست با انتخاب خط متعادل در جامعه و به طریق یکی به نعل و یکی به میخ زدن، خود را در مسند قدرت نگاه دارد و مورد غضب دشمنان قرار نگیرد.

وي افزود: حفظ فيزيكي شهيدان رجايي و باهنر از سوي دشمنان نظام جمهوري اسلامي نيز به خاطر تبعيت آنها از ولي فقيه بود و در واقع دشمن با حذف اين دو نيروي توانمند، قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشت.

احمدی بیغش گفت: اگرچه با رفتن شهيدان رجايي و باهنر و از دست دادن نيروهاي توانمند و ولايت مدار، به كشور و نظام خدشه وارد شد، اما منش و رفتار اين دو شهيد در طول تاريخ ماندگار شد.

وی بر الگو گیری مردم و مسئولان از منش و رفتار شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد و گفت: فرهنگ رجایی و باهنر برگرفته از فرهنگ عاشورا است و اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، نظام اسلامی برای همیشه بیمه خواهد بود.

 

کد خبر 2125598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha