۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

اردوغان:

آنکارا به حمله دو روزه به سوریه راضی نمی شود/ عملیات ناتو در کوزوو باید تکرار شود

آنکارا به حمله دو روزه به سوریه راضی نمی شود/ عملیات ناتو در کوزوو باید تکرار شود

اردوغان در اظهاراتی ضد سوری خواستار عملیات تجاوز نظامی گسترده آمریکا و متحدانش به سوریه همچون عملیات سال 1999 ناتو در کوزوو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، اظهارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه هنوز تصمیمی درباره گزینه نظامی علیه سوریه گرفته نشده است و واشنگتن گزینه حمله محدود را در پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بکار می گیرد، واکنش نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

"رجب طیب اردوغان" اعلام کرد که هدف از مداخله نظامی در سوریه باید براندازی نظام بشار اسد باشد و حملات محدود آمریکا نه تنها کافی نبوده بلکه باید حمله گسترده تری علیه این کشور صورت گیرد و عملیات محدود یعنی یک یا دو روزه علیه سوریه ما را خشنود نمی کند.

اردوغان همچنین خواستار انجام عملیاتی مشابه عملیات ناتو در کوزوو در سال 1999 شد .اظهارات اردوغان در حالی است که نخست وزیر ترکیه زمانی از همپیمانان نزدیک بشار اسد بوده اما هم اکنون به خاطر منافع خود در چرخشی 180 درجه از مواضع خود در قبال سوریه روی برگردانده و از آغاز جنگ در این کشور بارها خواستار سرنگونی نظام اسدشده و از منتقدین اصلی وی به شمار می رود.

کد خبر 2126203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha