۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱

"نیویورک تایمز"مطرح کرد

کارشناسان نگران عواقب حمله آمریکا به سوریه هستند/ حزب الله آماده هر اقدامی است

کارشناسان نگران عواقب حمله آمریکا به سوریه هستند/ حزب الله آماده هر اقدامی است

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" از نگرانی کارشناسان درباره عواقب جنگ علیه سوریه که ناشی از "جهل" مقامات آمریکا است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه "نیویورک تایمز" در مطلبی به بررسی تبعات جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه از دیگاه برخی کارشناسان پرداخت.

در این مقاله آمده است، باراک اوباما اعلام کرده است که می خواهد حملاتی محدود علیه سوریه انجام دهد ، اقدامی که از نظر برخی کارشناسان ممکن است موجب افزایش خشونت ها در این کشور و افزایش رقابت منطقه ای کشورهای قدرتمند منطقه برای افزایش نفوذ در این کشور شود.

بنا بر این نوشته گروهی از تحلیلگران ، کارشناسان مسائل منطقه و دیپلمات های کهنه کار معتقدند که این اقدام آمریکا تبعات ناخواسته زیادی را به همراه خواهد داشت.

این تبعات از افزایش احساسات ضد آمریکایی در میان مردم سوریه که موجب تقویت بشار اسد خواهد شد گرفته تا احتمال گسترش درگیری به دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه و رژیم صهیونیستی خواهند بود.

"رایان کروکر" سفیر سابق آمریکا در لبنان و سوریه بزرگترین مشکل آمریکا را "جهل" خوانده و میگوید ما نسبت به مسائل سوریه جهل داریم.

بر اساس این مطلب ، حملات مورد نظردولتمردان آمریکایی آسیبی جدی به توان ارتش سوریه نخواهند رساند اما موجب خواهد شد تا توازن جنگ داخلی سوریه که تا به حال بیش از 100 هزار کشته برجای گذشته است بر هم بخورد.

نویسنده با اشاره به اینکه موشک های کروز آمریکا نمی تواند طرفین دعوا در سوریه را برای پیدا کردن ره حل سیاسی تشویق کند به نقل از یک مقام غربی که از نزدیک تحولات سوریه را دنبال می کند می نویسد: من هیچ سودی در این کار( حمله نظامی) نمی بینم.

از سوی دیگر در مطلب این روزنامه آمده است ، دیپلمات هایی که از نزدیک بشار اسد را می شناسند می گویند که هیچ راهی وجود ندارد تا بفهمیم پاسخ اسد به حملات آمریکا چگونه خواهد بود و این سوال را درارند که اگر بشار اسد حملات تلافی جویانه قوی از خود نشان دهد آمریکا چه اقدامی خواهد کرد.

رایان کروکر نیز در این خصوص خطاب به مسئولان آمریکایی می گوید: اگر در پاسخ حملات شما اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند آن موقع شما چه کار خواهید کرد؟

به نوشته تحلیلگر این روزنامه نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری به خاطر کمبود اطلاعات قادر نیست تا حد و اندازه این جنگ را تعیین کند و به اعتقاد نویسنده آمریکا با این کار خود را وارد باتلاق جنگی منطقه ای می کند که در آن با سوریه ، ایران ، حزب الله لبنان و دیگر گروه های شیعه منطقه درگیر خواهد شد.

در این مطلب تاکید شده است ایران و حزب الله لبنان به صراحت اعلام کرده اند که در صورتی که نظام سوریه به خطر بیافتد وارد عمل خواهند شد و منابع نزدیک به حزب الله لبنان معتقدند هرچند که حزب الله شاهد حجم حملات خواهد بود اما آماده به هرکاری است.

 

 

 

کد خبر 2126684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha