۹ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۵۲

جلالی با مهر مطرح کرد:

پشت پرده اتهامات اخیر به سوریه/دست های پنهان ابر قدرت ها وقایع را رقم می زند

پشت پرده اتهامات اخیر به سوریه/دست های پنهان ابر قدرت ها وقایع را رقم می زند

میامی – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود محموله ها و حملات شیمیایی در سوریه مشکوک است، گفت: باید به دنبال پشت پرده اتهامات اخیر به سوریه بود.

کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وقایع اخیر سوریه با اشاره به این که ورود محموله ها و حملات شیمیایی در سوریه باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد افزود: ظاهرا کسانی می خواستند جو روانی علیه دولت این کشور ایجاد کنند و از این فضا برای عملیات علیه دولت، ارتش و ملت این کشور بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع از مصادیق دخالت کشورهای بیگانه در یک کشور مستقل است تصریح کرد: آنهایی که به بهانه بررسی وضعیت هسته ای سوریه و محموله ها وارد این کشور شدند اگر واقعا خیرخواه هستند باید به دنبال واقعیت و فهم این مطلب که این محموله ها از کجا وارد سوریه شده و چه کسانی هستند که سعی دارند از این سلاح ها استفاده کنند می رفتند.

دست های پنهان ابر قدرت ها وقایع را رقم می زند

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دست های پنهان ابر قدرت ها وقایع این روزهای سوریه و مصر را رقم می زند خاطر نشان کرد: تحولات اخیر در مصر هم بسیار قابل تامل است اشتباهات مرسی و اخوان در اداره مصر آن قدرها سنگین نبود که چنین تاوانی را برای ملت مصر رقم بزند.

وی یادآور شد: اتفاقات اخیر مصر یک حرکت کاملا برنامه ریزی شده و سنجیده برای پشیمان کردن مردم مصر از انقلاب و حرکت بیدارگرایانه خود بود.

جلالی اذعان داشت: کشتار مردم بی گناه در مصر، تبرئه کردن دیکتاتور این کشور، دستگیری های بی رویه رهبران اخوان و فشارهای سیاسی که امروز بر دولت و ملت مصر وارد می شود به هیچ عنوان موجه نیست.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه کشور مصر می تواند نقش بسیار مهمی را در دنیای اسلام ایفا کند ابراز داشت: امیدواریم این کشور بسیار مهم و تاثیرگذار هر چه زودتر به دامن دنیای اسلام برگردد و تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

کد خبر 2126756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha