۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۸

واکنش رگولاتوری به تعیین جریمه برای اپراتور سوم

موضوعی در ارتباط با رایتل در دست بررسی نیست

موضوعی در ارتباط با رایتل در دست بررسی نیست

در حالیکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و پارلمانی وی اعلام کردند که موضوع تعیین جریمه برای اپراتور سوم تلفن همراه را به دلیل تاخیر در اجرای این پروژه در دست بررسی دارند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: موضوعي در ارتباط با اپراتور سوم تلفن همراه در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در دست بررسي نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اوایل هفته جاری در نشست خبری با خبرنگاران از بررسی وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه و لزوم حمایت از این پروژه خبر داد و تاکید کرد که این اپراتور به دلیل مسائل داخلی، فنی و مشکلات تحریم موفق به اجرای موفق این پروژه نشده است.

در همین حال علی اصغر عمیدیان معاون حقوقی و بین الملل وزیر ارتباطات نیز در این نشست خبری گفت: رایتل در خصوص علت عقب‌ماندگی پروژه نسل سوم تلفن همراه نسبت به تعهدات پروانه فعالیت خود، دفاعیاتی را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح کرده و این کمیسیون با توجه به دفاعیات این اپراتور در حال بررسی تعیین جریمه برای رایتل است.

وی با اشاره به تاخیر‌ متعدد اپراتور سوم تلفن‌همراه نسبت به تعهدات پروانه ای خود از جمله تاخیر در ایجاد پوشش جاده‌ای و شهری، اظهار داشت: طبق پروانه، این شرکت باید در سال اول قراردادی در تمام مراکز استان‌ها و در سال دوم قرارداد نیز در بخشی از جاده‌های کشور پوشش شبکه ایجاد می‌کرد که این کار را در حد تعهدات پروانه انجام نداده است.

به گفته عمیدیان در پروانه اپراتور سوم موبایل، به ازای هر میزان عقب‌ماندگی از تعهدات پروانه، جرایم نقدی و پروانه ای درنظر گرفته شده که رایتل موظف به اجرای آن است.

این در حالی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرده در حال حاضر موضوعي در ارتباط با اپراتور سوم تلفن همراه در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در دست بررسي نيست.

معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان گفت: بر تعهدات اجرائي اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) براساس پروانه صادر شده نظارت مي‌شود.

حسن رضواني افزود : تعهدات اجرائي و پوشش جاده‌اي اپراتور رايتل در پروانه‌اش به طور روشن و شفاف مشخص شده است و بر همين اساس موضوع  سرويس‌دهي و عمل به تعهدات اين اپراتور پيگيري مي‌شود.

وي تصريح كرد : در حال حاضر موضوعي در ارتباط با اپراتور سوم تلفن همراه در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات دردست بررسي نيست.
 

کد خبر 2127698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha