۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

وزرای فرهنگ دو کشور توافق کردند؛

اعزام روزنامه‌نگاران ایرانی و عمانی به دو کشور برای فعالیت‌های رسانه‌ای

اعزام روزنامه‌نگاران ایرانی و عمانی به دو کشور برای فعالیت‌های رسانه‌ای

وزرای فرهنگ ایران و عمان برای اعزام روزنامه‌نگاران دو کشور جهت سفر به کشورهای یکدیگر و انجام فعالیت‌های رسانه‌ای در ایران و عمان توافق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه 17 شهریور پس از دیدار و گفتگو با عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان و هیئت همراه، درباره بحث‌هایی که میان دو طرف رد و بدل شده است، گفت: روابط ما با سلطان نشین عمان، روابط بسیار ممتازی است به خصوص در منطقه خلیج فارس و می‌توان گفت در حال حاضر ما بهترین رابطه را با سلطان نشین عمان داریم.

وی افزود: طبیعتاً این روابط برخاسته و نشات گرفته از مناسبات و علائق فرهنگی بین دو ملت ایران و عمان است و دیداری که وزیر اطلاع‌رسانی عمان از ایران داشت و مذاکراتی که با یکدیگر داشتیم، قطعاً می‌تواند در گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور کمک کند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: ما امیدوار هستیم که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات دو کشور در کشورهای یکدیگر باشیم و بتوانیم از طرق این نوع همکاری‌ها در جهت ساخت افکار عمومی دو کشور به خصوص نسبت به برخی چالش‌هایی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد و نیز اختلافات مذهبی که برخی تلاش می‌کنند به آنها دامن بزنند، ایفای نقش کنیم. رسانه‌های دو کشور می‌توانند در انسجام بخشیدن به افکار عمومی و آگاه ساختن دو ملت نسبت به این چالش‌ها نقش موثری داشته باشد.

همچنین و به گفته علی جنتی، یک یادداشت تفاهم همکاری با محور همکاری‌های رسانه‌ای به خصوص در حوزه مطبوعات آماده شده که با توجه به اراده سیاسی که میان دو کشور وجود دارد، به احتمال زیاد در این سفر به امضای مسئولان حوزه‌های مربوطه در دو کشور خواهد رسید.

همچنین عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان درباره دیدار صبح امروز خود با همتای ایرانی‌اش گفت: برای ما بسیار باعث افتخار بود که این سفر انجام شود و بتوانیم از نزدیک ایران را ببینیم. امروز جلسه بسیار خوبی با آقای جنتی وزیر فرهنگ ایران داشتیم و درباره محورهای مختلفی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم.

وی یکی از محورهای گفتگوی خود را با جنتی، همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و خبرگزاری عمان عنوان و بر لزوم تبادل تجربه میان این دو رسانه تاکید کرد و افزود: ما پیرامون سفر روزنامه‌نگاران ایرانی به عمان و نیز سفر روزنامه‌نگاران عمانی به ایران و همچنین همکاری‌های مختلف در رابطه با تبادل تجربه در حوزه رادیو و تلویزیون، بحث و گفتگو کردیم بر ضرورت تعمیق و گسترش روابط فرهنگی و رسانه‌ای بین دو کشور تاکید داریم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان، پس از این دیدار به اتفاق هیئت‌های همراهشان از موزه ملی ایران دیدن کردند. موزه ملی ایران نخستین موزه ساخته شده در ایران است و بنای آن مربوط به دوره قاجار است.

بر اساس این گزارش، کارشناس این موزه که با توضیحات خود دو وزیر را در جریان اهمیت آثار فرهنگی و هنری نفیس موجود در آن قرار می‌داد، حین این بازدید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که دستور انتقال برخی اشیاء ارزشمند و دارای ارزش موزه‌ای را که در دوره وزارت سیدمحمد حسینی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اهدا شده است، به موزه ملی ایران صادر کند که جنتی هم موافقت شفاهی خود را با این درخواست اعلام کرد.

عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان در این دیدار با دقت زیادی تابلوهای نقاشی و فرش‌های دستبافت و آثار هنری منبت و معرق موجود در موزه ملی ایران را نظاره می‌کرد و در بسیار از موارد از نوعی ذره‌بین مخصوص برای دیدن نقوش ریز حکاکی شده در درون این تابلوها استفاده می‌کرد.

محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم وی (جنتی) و هیئت عمانی را در این بازدید همراهی می‌کرد. وی در پایان این برنامه به همراه عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان و هیئت همره بهارستان را به سمت میرداماد ترک کرد تا این هیئت از ساختمان روزنامه اطلاعات و آرشیو غنی آن با بیش از 80 سال عمر هم دیدن کنند.

کد خبر 2130236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha