۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۳

عارفانه‌های روحانی رمان‌نویس تجدید چاپ شد

عارفانه‌های روحانی رمان‌نویس تجدید چاپ شد

مجموعه‌ پنج جلدی عارفانه‌ها اثر سیدمحمدرضا واحدی از سوی انتشارات تارونه برای دومین نوبت روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، واحدی در مجموعه پنج جلدی عارفانه‌ها به ترجمه‌ آزاد و روان پنج خطبه‌ اثرگذار بزرگان دین پرداخته و تلاش کرده است جوانان را با گوشه‌ای از منابع اسلامی آشنا سازد.

این مجموعه‌ پنج جلدی شامل ترجمه‌ خطبه‌های فدک، غدیر، قاصعه، آخرین خطبه‌ رسول و همام است که علاوه بر سبک و سیاق جدید ترجمه، طراحی و صفحه آرایی این مجموعه نیز از جذابیتی خاص برخوردار است و می‌توان از این مجموعه به عنوان اثری متفاوت در این حوزه نام برد.

واحدی در بخشی از مقدمه‌ این اثر خود آورده است: بعد از انتشار مجموعه‌ «عاشقانه‌ها» که ترجمه‌ای آزاد از 6 دعای وارد شده از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با همین قلم است، به لطف خداوند متعال و یاری خاندان نبوت، مجموعه‌ «عارفانه‌ها» که ترجمه‌ای آزاد از پنج خطبه‌ ماندگار و اثرگذار تاریخ اسلام است، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. انتخاب عنوان «عارفانه‌ها» برای این مجموعه، از آن روست که فراز به فراز هرکدام از این خطبه‌ها، عرفان دینی را می‌آموزد و شناخت صحیحی از اعتقادات شیعی و معارف اسلامی ارائه می‌کند.»

مجموعه‌ پنج جلدی عارفانه‌ها در قالب یک بسته‌بندی زیبا با قیمت 18500 تومان از سوی نشر تارونه منتشر شده است.

سیدمحمدرضا واحدی نویسنده، شاعر،‌ مترجم، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس معاصر ايرانی است. او دوران راهنمایی را در مدرسه دین و دانش كه بنیانگذارش شهید بهشتی بود، گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به لبنان و شهر بیروت رفت و با افرادی چون امام موسی صدر، شهید چمران و شهید محمد منتظری آشنا شد.

وی در سال 1357 به پاریس نزد امام خمینی (ره) رفته و پس از انقلاب نیز در قم به همكاری با نهادهای مرتبط با دفتر حضرت امام (ره) پرداخت.

در سال 1366 به همكاری با ارتش جمهوری اسلامی دعوت و در نیروی هوایی مشغول خدمت شد و دوره آموزش خلبانی را در نیروی هوایی گذراند.

واحدی در تهران در كنار كارهاي اجرایی، علاوه بر شرکت در درس خارج فقه مقام معظم رهبری، دوره كارشناسی را در رشته حقوق قضایی را تا مقطع كارشناسی ارشد گذراند.

عمده مسئولیت‌های وی در حیطه مدیریت فرهنگی و بیشتر در ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است كه چند كتاب و ترجمه حاصل اين دغدغه‌هاست.

بوی خون، زندگی برتر، حاملان نور، بانوی ناشناخته، مجموعه‌ شعر چقدر فاصله، سردار کوچک و سربدار بزرگ، سیره‌ سیاسی امام علی (ع)، ازدواج و طلاق در مذاهب پنجگانه اسلامی، آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟، بررسی فقهی صله‌ رحم و قطع آن، حكومت جهاني؛ روش شناسي صهيونيزم، ادامه‌ دلواپسی، مجموعه سه جلدی لب‌گزه، مجموعه شش جلدی عاشقانه‌ها، مجموعه پنج جلدی عارفانه‌ها، مقاله‌ی بلند برخورد شرق و غرب با مقوله دین قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مقاله‌ 13 قسمتی آل سعود را بهتر بشناسیم و پاورقی60 قسمتي نقشه‌های صهیونیسم در روزنامه جمهوری اسلامی بخشی از آثار مکتوب اوست.

مجموعه شعر دوم واحدی تحت عنوان «ادامه‌ دلواپسی» در سال 1389 برگزيده هشتمین جشنواره قلم زرین شد.

واحدی در سال 1391 اولین رمان خود را به نام «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» توسط انتشارات تارونه به چاپ رساند كه در كمتر از 6 ماه به چاپ چهارم رسیده است.

وی در حال حاضر معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی است و در کنار آن ریاست انجمن ادبی ارتش و مشاوره فرهنگی ریاست جهاد دانشگاهی کشور را به عهده دارد.

کد خبر 2131017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha