۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

یک نظرسنجی نشان داد؛

مخالفت 47 درصدی مردم انگلیس با ماجراجویی غربی ها علیه سوریه

مخالفت 47 درصدی مردم انگلیس با ماجراجویی غربی ها علیه سوریه

نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس نشان می دهد که نیمی از مردم این کشور با حمله به سوریه حتی در صورت تایید ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس نظرسنجی جدیدی که برای روزنامه دیلی تلگراف انجام شده 46 درصد از مردم انگلیس اعلام کرده اند که در صورت تایید استفاده حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی، مجلس عوام این کشور نباید برای بار دوم اقدام به رای گیری درباره طرح حمله به سوریه کند.

فقط 36 درصد از مردم انگلیس با انجام رای گیری مجدد در این خصوص موافق بودند.

بر همین اساس 47 درصد از مردم انگلیس اعتقاد داشتند که بهترین گزینه ممکن در مورد سوریه پرهیز از حمله به این کشور و ادامه کمک رسانی به آوارگان سوری است و فقط 19 درصد با حمله به سوریه در کنار ارتش آمریکا موافق بودند.

16 درصد مردم انگلیس نیز بهترین گزینه ممکن در این رابطه را پرهیز از جنگ و توقف کمک رسانی به آوارگان سوری اعلام کرده و سه درصد نیز بهترین راه را حمایت تسلیحاتی از گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه دانسته اند.

بر همین اساس کمتر از یک پنجم انگلیسی ها حمله به سوریه را تایید می کنند.

در همین رابطه 53 درصد از مردم انگلیس رای منفی مجلس این کشور را در تغییر نظر کشورهای دیگر (آمریکا و فرانسه) برای حمله به سوریه بی تاثیر دانسته اند.

به نوشته دیلی تلگراف، این نظرسنجی به "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس این پیشنهاد را می دهد که به رای مجلس عوام در خصوص پرهیز از حمله به سوریه را عمل کرده و از وارد شدن در جنگ جدید خودداری کند.

کد خبر 2131499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha