۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹

احمدي:

لزوم نقد منصفانه حوزه فرهنگ در كردستان/كمك خيرين به كتابخانه هاي قروه افزايش يافت

لزوم نقد منصفانه حوزه فرهنگ در كردستان/كمك خيرين به كتابخانه هاي قروه افزايش يافت

سنندج – خبرگزاري مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم رسانه هاي جمعي در توسعه همه جانبه گفت: رسانه ها باید منصفانه حوزه فرهنگ را نقد کنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، اسماعیل احمدی در دیدار اعضای کمیته بانوان خانه مطبوعات استان كردستان اظهار داشت: با توجه ویژه رسانه ها به بخش فرهنگ می توان شاهد رفع نواقص و کمبودها در اين بخش باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه از ارکان مهم در توسعه فرهنگی است، افزود: امروز وضع مطالعه در استان کردستان مطلوب نیست و همه باید با همکاری و تعامل سازنده در راستای ارتقای سطح مطالعه مفید گام برداریم.

احمدی با اشاره به اينكه خبرنگاران باید به حوزه مطالعه و کتابخوانی به عنوان یک موضوع به روز نگاه کنند تا بتوانند اثرگذاری خود را بیش از پیش در این حوزه نشان دهند، افزود: کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی نامگذاری شده است و این مهم توجه ویژه مسئولان و رسانه ها را می طلبد.

وی توجه به کیفیت مطالعه را نیز مهم برشمرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر توجه جامعه و به ویژه جوانان به رمان های عامه پسند زیاد است و وظیفه متولیان است که بر برنامه ریزی های مناسب جهت مطالعات را به سوی کتاب های مفید سوق دهند.

احمدی در ادامه به نقش مهم نخبگان و خانواده ها در ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: نقش این دو بخش در ایجاد انگیزه و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز بسیار اثرگذار است.

وی تاکید کرد: مدیران باید به رسانه های به عنوان یک فرصت نگاه کنند و با استفاده از این موقعیت ویژه به سوی حل مشکلات و رفع نواقص حرکت کنند.

کمک 20 میلیون ریالی خیرین به کتابخانه های عمومی قروه

رئیس اداره کتابخانه های عمومی قروه از کمک 20 میلیون ریالی خیرین به این نهاد فرهنگی خبر داد.

جواد عباسی اظهار داشت: این کمک مالی با کمک بخشدار چهاردولی قروه جمع آوری و به حساب انجمن واریز شده است.

وی حمایت از کتابخانه های عمومی را در راستای توسعه فرهنگی ضروری توصیف کرد و افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان نهادی غیردولتی نیازمند حمایت های مادی و معنوی مردم و مسئولان است.

عباسی عنوان کرد: حمایت از نهادی که با هدف ارتقای بصیرت و آگاهی عمومی مردم فعالیت می کند دارای اجر اخروی و باقیات و صالحات است.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی قروه بیان کرد: تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان را تاسیس و خیرین را به سوی این نهاد فرهنگی دعوت کنیم.  

بخش کتاب های وقفي کتابخانه شهيد برهان عالي سنندج راه اندازي می شود

مدیر کل کتابخانه های استان کردستان گفت: به زودی بخش کتاب های وقفی و اهدایی در کتابخانه عمومی شهید برهانی عالی سنندج راه اندازی می شود.

اسماعیل احمدی اظهار داشت: این بخش از ترکیب کتاب هاب اهدایی قدیمی و همچنین جدید که توسط مردم به کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج اهدا شده است راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: بخش کتاب های وقفی و اهدایی از نیازمندی های کتابخانه های عمومی استان است و تلاش می شود این بخش ویژه در تمامی شهرستان ها راه اندازی شود.

احمدی بیان کرد: مراجعه کنندگان و علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی شهید برهان عالی که در کنار مسجد قبا و در منطقه بهاران سنندج واقع شده است از کتاب های موجود در این بخش بهره مند شوند.

مدیر کل کتابخانه های استان کردستان عنوان کرد: بخش کتاب های وقفی و اهدایی می تواند مانند گنجینه ای برخی از نیازهای اطلاعاتی علاقمندان به کتاب را پاسخ گوید.

وی با اشاره به استقرار آرشیو مجله سروه در کتابخانه شهید برهان عالی سنندج، عنوان کرد: این مجله معتبر می تواند برای ارتقای حوزه پژوهش و تحقیق محققان موثر باشد.

کد خبر 2131577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha