۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۵۸

در ششمین روز از دهه کرامت/

پرچم آستان قدس رضوی بر سر مردم فاروج سایه می افکند

پرچم  آستان قدس رضوی  بر سر مردم فاروج سایه می افکند

فاروج - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان فاروج گفت: صبح پنج شنبه 21 شهریور ماه و همزمان با ششمین روز از دهه کرامت، خدام حامل پرچم مطهر رضوی وارد این شهرستان می شوند.

منصور درتومی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که صبح پنج شنبه بیست و یکم شهریور ماه خدام حرم مطهر رضوی وارد شهرستان فاروج می شوند، از آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از خدام حرم مطهر رضوی  خبر داد.

وی با بیان این که صبح فردا مردم فاروج  به استقبال  پرچمداران رضوی می روند، اظهار داشت: پس از آن همراه خادمین با پای پیاده به زیارت قبور شهدا خواهیم رفت و سپس مراسم گلباران و عطر افشانی مزار شهیدان گلگون کفن برگزار می شود.

مقام عالی دولت در شهرستان فاروج حضور خدام در حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) معروف به آقا امام  روستای سیاهدشت را از دیگر برنامه های سفر خدام حرم مطهر رضوی به این شهرستان ذکر و اضافه کرد: علاوه بر متبرک کردن زائران با پرچم حرم رضوی، عیادت از بیماران بیمارستان فاروج نیز برنامه ریزی شده است.

درتومی اعزام خادمان رضوی به اقصی نقاط ایران و نیز شش کشور جهان از جمله آلمان و هندوستان را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: خادمان رضوی پیام آوران ولایتمداری کامل امام رضا(ع)  هستند و  تمام تلاش ما بهره برداری از پیام های این حرکت معنوی و سمت و سو دادن زندگی عموم مردم در راستای آموزه های اخلاقی فرهنگ رضوی است.

وی عنوان کرد: شهر فاروج  با داشتن دو حوزه علمیه  و تربیت عالمان و فاضلان زیادی به دارالعلما شهرت دارد واز آنجا که که دروازه ورود خدام رضوی است به همین دلیل سعی شده تا حضور جوانان و نوجوانان دراین برنامه ها پررنگ تر و محسوس تر باشد.

وی  برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری به مناسبت ایام دهه کرامت را نیز از دیگر برنامه های بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) و برادر گرامی ایشان امام رضا(ع) برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

کد خبر 2133966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha