۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

چیت چیان:

عزم جزم شده دولت برای حل مشکل دریاچه ارومیه/ مردم باید همکاری کنند

عزم جزم شده دولت برای حل مشکل دریاچه ارومیه/ مردم باید همکاری کنند

ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا مشکل دریاچه ارومیه را به طور کامل حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه ویژه نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه دولت يازدهم عزم خود را جزم كرده تا به مشکل دریاچه ارومیه پایانی خوش بدهد، افزود: روند خشک شدن دریاچه ارومیه معکوس می شود.

وی حل نهايي اين موضوع را نيازمند زمان و همكاري مردم استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و كردستان دانست و اظهار داشت: متاسفانه طی سالهای اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی، برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و کاهش حجم آبهای سطحی مقدار ورودی آب به دریاچه نیز کاهش یافته است.

وزیر نیرو افزایش دمای هوا و تبخیر آب از سطح دریاچه را یکی از علل اصلی کاهش آب دریاچه برشمرد و اعلام کرد: در صورتی که تصمیمات دولت توسط مردم پشتیبانی شود و عزم ملی برای رفع این مشکل ایجاد شود طی آینده نزدیک شاهد حیات پرنشاط دریاچه ارومیه خواهیم بود.

چیت چیان هدف از برگزاري اين جلسه را دو موضوع آشنايي با نظرات مديران استاني در خصوص درياچه اروميه و امكان بازديد ميداني از درياچه اروميه براي اعضاي كارگروه نجات اين درياچه اعلام وعنوان کرد: اين امر مي تواند به تصميم گيري هاي بهتر و جدي تر در خصوص حل بحران درياچه اروميه منجر شود.

وی از بررسي تمام گزارش هاي تهيه شده در خصوص درياچه اروميه، بازبيني راهبردهاي ۲۴ گانه، تشكيل كميته تخصصي متشكل از نمايندگان اعضای كارگروه نجات، اعلام فراخوان به دانشگاهها، مراكز علمي و تحقيقاتي، سازمانهاي مردم نهاد و فعالان محيط زيست براي ارائه نظرات و پيشنهادات خود در خصوص حل بحران درياچه اروميه و راه اندازي سايت نجات درياچه اروميه خبر داد.

وزیر نیرو یادآور شد: در این راستا هفته اول مهر ماه سال جاري با حضور اساتيد، صاحبنظران و متخصصين ، همايش علمي و تخصصي بررسي راهكارهاي حل بحران درياچه اروميه برگزار تا از تمام ظرفيت كارشناسي كشور در جهت رفع اين معضل استفاده شود.

وزیر نیرو بعد از جلسه کارگروه ویژه نجاتدریاچه ارومیه به همراه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار و جمعی از مسئولان با استفاده از بالگرد از وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد.

کد خبر 2134394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha