۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

تخلیه پادگان اشرف یک پیروزی سیاسی درکارنامه ایران است/ غرب حاضر به پذیرش منافقین نیست

تخلیه پادگان اشرف یک پیروزی سیاسی درکارنامه ایران است/ غرب حاضر به پذیرش منافقین نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تخلیه پادگان اشرف تحقق خواسته مردم ایران و عراق است و هیچ کشور غربی حاضر به پذیرش منافقین نیست.

حسین رویروان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخلیه کامل پادگان اشرف از منافقین گفت: تخلیه پادگان اشرف تحقق خواسته مردم ایران و عراق است و این یک پیروزی سیاسی است که نشان می دهد منافقین علیرغم اینکه غربی ها مدافع آن ها بوده، نتوانستند این نقطه را در اختیار داشته باشند و الان در معرض نابودی هستند.

وی افزود: همکاری دولت ایران با عراق نکته قابل تاملی است و واقعا جای تقدیر و تشکر دارد و نشان می دهد دو کشور هماهنگ عمل می کنند و همکاری بالایی دارند.

به گفته این کارشناس مسائل خاورمیانه مسئله تخلیه پادگان اشرف از منافقین هر چند در وضعیت فعلی کارکرد امنیتی نداشته باشد اما بیشتر یک پیروزی سیاسی در کارنامه فعالیت دیپلماتیک ایران است.

رویوران با اشاره به انتقال منافقین از پادگان  اشرف،تصریح کرد: انتقال این افراد به لیبرتی در نزدیکی بغداد صورت گرفته است و قرار شده در فرصت چند ماهه، منافقین به کشورهایی که حاضر به میزبانی آن ها هستند اعزام شوند اما هیچ کشور غربی حاضر به پذیرش اینها نیست .هر چند غرب از این افراد استفاده می کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه مدت زمان حضور بخش اول منافقین به لیبرتی شش ماه بوده است، اما همچنان در آن جا مستقر هستند، گفت: اکنون مدت حضور آن ها بیشتر از شش ماه شده  است و این نشان دهنده سردرگمی و نفاق غرب با این افراد خودفروخته است که آینده روشنی ندارند.

کد خبر 2135127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha