۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵

گزارش مهر از هفته نهم لیگ برتر؛

تعارف مدعیان صدرنشینی به پرسپولیس/ هدیه ویژه ذوب‌آهن به بالانشینان جدول

تعارف مدعیان صدرنشینی به پرسپولیس/ هدیه ویژه ذوب‌آهن به بالانشینان جدول

هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که توقف چهار تیم بالانشین باعث شد تا پرسپولیس با سه پله صعود به رده دوم جدول برسد. تیم ذوب آهن اصفهان هم با پیروزی مقابل استقلال همه را سورپرایز کرد تا استقلال با یک ناکامی بزرگ راهی تایلند شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه گذشته برگزار شد که در این مسابقات تیم‌های بالانشین فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز و نفت تهران با کسب نتیجه تساوی و تیم استقلال با قبول شکست برابر ذوب آهن راه را برای صعود سه پله‌ای پرسپولیس باز کردند تا شاگردان علی دایی با پیروزی برابر تیم گسترش فولاد تبریز به رده دوم جدول برسند.

در نخستین بازی این هفته، تیم تراکتورسازی روز پنجشنبه در خانه خود میزبان تیم ملوان انزلی بود. با وجود حمایت هواداران تراکتورسازی، این تیم همچنان با بحران نبردن در خانه مواجه است. در حالی که شاگردان مجید جلالی با گل‌های کریم انصاریفرد و علی کریمی از حریف خود جلو بودند و می‌توانستند سه امتیاز خانگی را کسب کنند، تیم ملوان بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاند تا طلسم نبردن تراکتوری‌ها در خانه پابرجا بماند.

در دومین مسابقه این هفته، تیم استقلال روز پنجشنبه در اصفهان به مصاف تیم ذوب آهن رفت. استقلالی‌ها که چند بازیکن اصلی خود از جمله خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور و احمد جمشیدیان را نداشتند مقابل حریف خود غافلگیر شدند و با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند. استقلال برابر ذوب آهن عملکرد قابل قبولی نداشت و بازیکنان این تیم تا دقیقه 70 کار خاصی در زمین انجام ندادند. بعد از آنکه آبی پوشان دو گل از حریفشان عقب افتادند تازه به خود آمدند و دامنه فشار خود را بر روی دروازه ذوب آهن افزایش دادند ولی این بازی در نهایت با همان نتیجه به پایان رسید تا ذوب آهن همه را با این نتیجه سورپرایز کند. قضاوت یدالله جهانبازی در این مسابقه به خاطر نگرفتن دو پنالتی و اخراج نکردن بازیکن ذوب آهن ابهام برانگیز بود و انتقاد شدید سرمربی استقلال را در پی داشت.

هفته نهم روز جمعه هم ادامه یافت. در یکی از این مسابقات تیم راه آهن که هفته‌هاست رنگ پیروزی را به خود ندیده، در خانه خود برابر تیم فجر سپاسی شیراز به نتیجه تساوی رسید. با این نتیجه، راه آهن در رده چهاردهم جدول باقی ماند تا مشخص شود منصور ابراهیم‌زاده برای جا انداختن برنامه‌هایش در این تیم کار بسیار دشواری پیش رو دارد. فجر سپاسی هم بعد از کنار گذاشتن غلامحسین پیروانی، با علی اصغر کلانتری در این مسابقه حاضر شد و البته با این تساوی نتوانست جایش را از رده پانزدهم جدول تغییر دهد.

تیم صدرنشین فولاد هم در کرمان میهمان تیم مس بود. فولادی‌ها که امیدوار بودند با پیروزی در این مسابقه بتوانند فاصله امتیازات خود را با سایر تیم‌ها بیشتر کنند، با نتیجه تساوی 2 بر 2 متوقف شدند تا رقابت در صدر جدول همچنان پرفشار ادامه داشته باشد. محمود یاوری سرمربی تیم مس که هفته گذشته از سمت خود استعفا داده بود به صورت صوری روی نیمکت مس نشسته بود و حتی تیمش با دو گل "ادینیهو" در آستانه پیروزی قرار داشت ولی سروش رفیعی در دقایق پایانی کار را به تساوی کشاند تا سرمربی مس با این تساوی کارش را در این باشگاه به اتمام برساند.

از دیگر ناکامان بزرگ هفته نهم می‌توان به محمد مایلی کهن و تیم تحت هدایتش یعنی صبای قم اشاره کرد. مایلی کهن که هفته هشتم برابر تراکتورسازی شکست خورده بود، اینبار در رشت به مصاف تیم داماش رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. مایلی کهن بعد از بازی تاکید داشت که تیمش مستحق این باخت بوده. با این شکست تیم صبا دو پله دیگر در جدول سقوط کرد و به رده دهم جدول رسید. داماش هم با این پیروزی ارزشمند سه پله در جدول صعود کرد و جای تیم گسترش فولاد را در رده نهم گرفت.

تیم سپاهان اصفهان بعد از چند هفته ناکامی، سرانجام طعم پیروزی را اینبار در اهواز چشید. سپاهانی‌ها در هفته نهم میهمان تیم استقلال صنعتی خوزستان بودند و موفق شدند این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهند. این در حالی است که زلاتکو کرانچار هنوز محرم نویدکیا هافبک طراح خود را در اختیار ندارد و مجتبی جباری هم چند هفته است که تمرینات این تیم را ترک کرده. محمد غلامی با گلزنی در این مسابقه خود را به رضا نوروزی رساند تا با به ثمر رساندن پنج گل رقابتش را برای کسب آقای گلی با نوروزی شروع کند.

در آخرین دیدار روز جمعه، پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی از تیم گسترش فولاد تبریز پذیرایی کرد. پرسپولیس در این مسابقه تغییراتی در سیستم بازی خود و نحوه چینش بازیکنانش انجام داد. محمدرضا خلعتبری که به تازگی به جمع سرخپوشان اضافه شده، در ترکیب اصلی قرار گرفت و در پست پشت مهاجم در کنار پیام صادقیان و امید عالیشاه بازی کرد. به این ترتیب قاسم دهنوی به پست هافبک دفاعی رفت تا در کنار رضا حقیقی بیشتر به کار دفاعی مشغول شود. این بازی در دقایق ابتدایی نیمه نخست و همچنین در نیمه دوم بسیار جذاب و هجومی دنبال شد و پرسپولیس در نهایت با پنالتی محمدرضا خلعتبری تیم گسترش را با یک گل شکست داد. این اولین گل خلعتبری برای پرسپولیس بود. با این نتیجه پرسپولیس به رده دوم جدول صعود کرد تا فاصله امتیازات خود را با تیم فولاد صدرنشین به عدد دو برساند. رضا حقیقی هافبک پرسپولیس با دریافت کارت زرد از محسن ترکی، دیدار بعدی سرخپوشان با سپاهان را از دست داد.

تیم‌های سایپا و نفت تهران هم آخرین مسابقه هفته نهم را روز شنبه برگزار کردند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این تساوی بیشتر از همه به نفع تیم فولاد و پرسپولیس شد تا در رده اول و دوم جدول باقی بمانند. این مسابقه به این خاطر روز شنبه برگزار شد که سایپا به برگزاری یک بازی خارج از خانه محکوم شده بود و ورزشگاه تختی روز جمعه میزبان بازی راه آهن با فجر بود.

نتایج کامل دیدارهای هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* تراکتورسازی تبریز 2 - ملوان انزلی 2
گل‌ها:
علی کریمی (21- پنالتی) و کریم انصاریفرد (45) برای تراکتورسازی و مهدی دغاغله (12) و مازیار زارع (50) برای ملوان

* ذوب آهن اصفهان 2 - استقلال تهران صفر
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (15) و قاسم حدادی‌فر (51) برای ذوب‌آهن

* راه آهن سورینت صفر - فجر سپاسی صفر

* داماش گیلان 2 - صبای قم یک
گل‌ها: محمد مختاری(61) و امین متوسل‌زاده(92) برای داماش، محسن بیات(95) برای صبای قم

* استقلال صنعتی خوزستان صفر - سپاهان اصفهان 2
گل‌ها: محمد غلامی(10) و هادی عقیلی (68) برای سپاهان

* مس کرمان 2 - فولاد خوزستان 2
گل‌ها: ادینیهو(65 و 69) برای مس کرمان و لوسیانو پریرا(31) و سروش رفیعی(88) برای فولاد خوزستان

* پرسپولیس تهران یک - گسترش فولاد تبریز صفر
گل‌: محمدرضا خلعتبری (45) برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی 

* نفت تهران صفر - سایپای البرز صفر

جدول آقای گل:
5 گل: رضا نوروزی (نفت تهران) و محمد غلامی (سپاهان)

4 گل: رضا عنایتی (صبای قم)، مهرداد بايرامی(گسترش فولاد)،  لوسيانو پريرا(فولاد) و  مهدي رجب زاده (ذوب آهن)

3 گل: محمد قاضی و فرهاد مجيدی(استقلال)، لوسيانو پريرا و بختیار رحمانی (فولاد)، ميلاد ميداوودی (استقلال صنعتی)، سجاد شهباززاده (سايپا)، روح‌الله سيف‌اللهی (داماش گيلان)، فريد بهزادی کريمی(صبای قم)، مهدي دغاغله(ملوان) و کریم انصاریفرد و علي کريمي(تراکتورسازي)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز  
1 فولادخوزستان 9 6 1 2 13 10 3+ 19 -
2 پرسپولیس تهران 9 5 2 2 8 3 5+ 17 سه پله صعود
3 نفت تهران 9 5 2 2 13 9 4+ 17 یک پله سقوط
4 تراکتورسازی تبریز 9 4 4 1 12 7 5+ 16 یک پله سقوط
5 سپاهان اصفهان 9 4 3 2 12 7 4+ 15 یک پله صعود
6 استقلال تهران 9 5 1 3 13 11 2+ 15 دو پله سقوط
7 سایپا البرز 9 3 4 2 6 5 1+ 13 -
8 ذوب آهن 9 3 3 3 9 10 1- 12 سه پله صعود
9 داماش گیلان 9 2 5 2 11 11 - 11 دو پله صعود
10 صبای قم 9 3 1 5 11 12 1- 10 دو پله سقوط
11 گسترش فولاد 9 2 4 3 10 11 1- 10 دو پله سقوط
12 استقلال صنعتی 9 2 3 4 11 13 2- 9 دو پله سقوط
13 ملوان بندرانزلی 9 2 3 4 8 11 3- 8 -
14 راه‌آهن سورینت 9 1 4 4 6 8 2- 7 -
15 فجرسپاسی شیراز 9 1 3 5 6 14 8- 6 -
16 مس کرمان 9 - 5 4 4 10 6- 5 -

* با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال، ملوان بندرانزلی و داماش گیلان به خاطر تخلف هواداران خود به کسر یک امتیاز محکوم شدند که این امتیاز از آنها در جدول کسر شده است.

کد خبر 2135722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha