۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

قدمی تأکید کرد:

سانحه تصادف اتوبان قم مستندسازی شود

سانحه تصادف اتوبان قم مستندسازی شود

قم - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان مديريت بحران كشور خواستار مستند سازي تصادف اتوبان قم - تهران شد تا به عنوان الگويي برای مقابله با حوادث مشابه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس حسن قدمي در چهارمين جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان قم كه برای بررسي حادثه اتوبان قم - تهران تشکیل شد، با اشاره به استانداردهاي پيشگيري از حوادث طبيعي و انساني تصريح كرد: بايد از پتانسيل دولت و مجلس شوراي اسلامي جهت مديريت بحران استفاده نماييم.

رئيس سازمان مديريت بحران كشور، با تقدير از تلاش دستگاه‌هاي مسئول در اين حادثه تاسف بار گفت: حضور فعال و مسئولانه در حوادث بزرگ هميشه خوب بوده است، ولي در حوادث كوچك نيز بايد غفلت نكنيم.

وي كشور ايران را حادثه خيز عنوان كرد و افزود: در اين راستا، اجراي مانورهاي مختلف تمرين عملكردي جهت حفظ و ارتقاي آمادگي نيروهاي امدادرساني جهت مقابله با حوادث بسيار مهم است.

قدمی در پايان خواستار مستند سازي تصادف اتوبان قم - تهران شد و گفت: مستندات و تجربيات اين حادثه بزرگ مي‌تواند به عنوان الگويي جهت مقابله با حوادث مشابه مورد استفاده قرار گيرد.

تاكيد بر ارتقاي ايمني محورهاي مواصلاتي قم

معاون سياسي استاندار قم نیز در اين جلسه، ضمن تقدير از عملكرد مجموعه دستگاه‌هاي امداد و نجات استان گفت: حضور در صحنه به موقع و تعهد مجموعه دستگاه‌هاي مرتبط با اين حادثه، ستودني بود.

حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاري با تاكيد بر لزوم ارتقاي ايمني محورهاي مواصلاتي استان قم، آزاد راه قم - تهران را يكي از پرتردد ترين و در عين حال استراتژيك ترين مسيرهاي ملي عنوان و خاطرنشان كرد: در طول سال شهروندان زيادي كه حفظ جان تك تك آنها براي ما بسيار مهم است و نيز مسئولان و شخصيت‌هاي بزرگ كشوري به صورت روزمره از اين مسير براي تردد استفاده مي‌كنند.

وي با اشاره به اهميت پيشگيري در حوادث جاده‌اي افزود: امروز بايد با درس آموزي از اين حادثه تلخ، حداكثر تلاشمان را جهت ارتقاء ايمني و استاندارد سازي اين محور حادثه خيز و ديگر جاده‌هاي مشابه را داشته باشيم.

محسن اروجی، مديركل بحران استان قم نیز در اين جلسه با ارائه گزارش كاملي از روند مديريت اين سانحه، از تلاش و همكاري دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان تشكر كرد.

گفتني است معاون وزير كشور قبل از جلسه از محل وقوع تصادف و لاشه خودروها بازديد بعمل آورد.
 

کد خبر 2136017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha