۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۵۵

گزارش مهر/

مربی خارجی؛ تجویز هندوانه سر بسته برای فوتبال کرمان/ فرصت سوزی مس کرمان برای حل بحران ادامه دارد

مربی خارجی؛ تجویز هندوانه سر بسته برای فوتبال کرمان/ فرصت سوزی مس کرمان برای حل بحران ادامه دارد

کرمان - خبرگزاری مهر: مس کرمان در هفته های گذشته کادر فنی خود را به یکباره از دست داد این درحالیست که مس به دلیل ضعف شدید در کادر فنی و بازیکنانش یکی از ضعیفترین دوران تاریخ خود را سپری می کند و در این میان تعلل کادر مدیریتی جدید مس در انتخاب سرمربی، زمان را که تنها عامل موفقیت مس در هفته های آینده است را نیز از تلف می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان عجیب مس همچنان در حال تکرار شدن است تیمی که علیرغم هشدارهای رسانه ها و کارشناسان فوتبال بازیکنان تاثیر گذار فصل گذشته را از دست داد و تعدادی بازیکن ضعیف را جذب کرد و در نهایت کسانی که مسبب چنین وضعیتی بودند به سادگی از تیم کنار گذاشته شدند و پاسخگوی مدیریت ضعیفشان در قبال فوتبال کرمان نیستند، وضعیتی که کرمان را در قعر لیگ برتر فوتبال ایران جای داده است و از ابتدای فصل جاری تا کنون نتوانسته حتی یک برد را در کارنامه خود ثبت کند.

اما دو هفته از انتخاب مدیرعامل جدید مس کرمان می گذرد با این وجود این تغییر تنها در حد تغییر نام مدیرعامل جدید مس بوده است و هیچ اتفاق مثبتی در طول این دو هفته در مس رخ نداده است یک باخت و یک برد نتیجه عملکرد این دو هفته است.

مس برای جلوگیری از سقوط به مدیریت کوتاه مدت بحران نیاز دارد

شاید برایند کادر مدیرعامل یک تیم در بلند مدت مشخص شود اما مدیرعامل جدید مس باید به این نکته توجه کند که مس به هیچ عنوان به مدیریت بلند مدت نیاز ندارد و تنها دارویی که مس هم اکنون نیاز دارد تصمیمات سریع و دقیق برای مدیریت کوتاه مدت بحران در این تیم در حال غرق شدن است.

فانوس مس هر هفته در دستان بازیکنان این تیم پر رنگ تر می شود اما گویی کسی به فکر آنچه که ورزش کرمان را به شدت تهدید می کند نیست و همه مدیران استان کرمان از جمله ورزشی و غیر ورزشی، تنها به نظاره نشسته اند که ببینند تکلیف آینده مدیریتی خودشان چه می شود و در این میان سهمیه فوتبال کرمان در لیگ برتر در حال از دست رفتن است.

با گذشت دو هفته از تغییر در کارد مدیریتی، مس کرمان در ظاهر تنها نظاره گر مشکلاتش بوده و در این میان مربی خود را به دلیل فوت ناگهانی از دست داد و سرمربی تیم هم که تفکراتش را در مس کرمان نا کارآمد می دید و از سوی دیگر پیشنهاد فجر سپاسی را داشت استعفا داد و همراه کمکهایش از کرمان رفت تا مس تنها مربی بدون کادر فنی در لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

گمانه زنیهای بی اثر رسانه ای/ مظلومی آمد و رفت

در ابتدا گمانه زنی ها از حضور پرویز مظلومی و لوکا بوناچیچ در مس حکایت داشت اما گویا مدیریت تیم به این دو مربی محبوب تماشاگران کرمانی اعتماد ندارد.

مظلومی اگر چه هفته گذشته به کرمان سفر کرد و اگر چه در کارنامه خود موفقیتهای چشمگیری را نیز در کرمان داشت اما تنها هدف این مربی از سفر به کرمان شرکت در مراسم ختم مرحوم مهدی محمدی بود و گفته می شود بدون هیچ گونه مذاکره ای با مسئولان تیم به تهران باز گشته است.

از سوی دیگر نتیجه مطلوب هفته گذشته ذوب آهن نیز، مسئولان این تیم را از اخراج بوناچیچ پشیمان کرده است.

تیم مس و تمام نداشته هایش

حالا تیم مس مانده است و تمام امتیازاتی را که از دست داده و ترکیب ناقص بازیکنان این تیم در خط دفاعی و خط حمله نا کارامدش و البته کادر فنی که ندارد.

در این میان از اصرار شدید مدیرعامل جدید برای ابقاء یاوری در مس نیز نمی توان گذشت در واقع ایرانمنش برای ابقاء مربی اصرار دارد که به گفته شهدادنژاد دروازه بان این تیم نحوه تمیرناتش نیز در این تیم موجب بروز مشکلاتی برای بازیکنان شده بود.

به گفته این بازیکن از ابتدای لیگ جاری تا کنون دروازه بانان مس کرمان حتی یک جلسه تمرین تخصصی نیز انجام نداده اند که البته این امر را می شود به سایر بازیکنان نیز تسری داد و درنهایت به این پی برد که چرا مس کرمان در هیچ یک از بازیهای گذشته حتی توان انتقال توپ از زمین خودی به زمین حریف را نداشت.

همه مقصرند به جز من!

این درحالی است که یاوری در مصاحبه های گذشته خود دلیل عدم نتیجه مس را هر چیزی اعلام کرد جز خودش.

عدم جذب مناسب بازیکنان در ترکیب مس ، عدم مدیریت و عدم حمایت و دادن اختیارات از جمله طیف رنگارنگ لیست دلایل عدم نتیجه گیری یاوری بود.

صبر سوال برانگیر برای انتخاب مربی و حل مشکلات تیم

اگر از آنچه که گذشت بگذریم در شرایط کنونی مس باید تنها به فکر حل سریع مشکلاتش باشد نه صبر سوال برانگیز و تامل طولانی مدت برای انتخاب کادر فنی مناسب، مس هفته گذشته را به رایزنی برای باقی ماندن یاوری برای تنها یک بازی در این تیم گذارند و هفته جاری هم همچنان سکوت بر این تیم حکم فرما است.

تغییر مدیریت در مس نه تنها شوکی برای بازیکنان محسوب نشده است بلکه حالا مس کرمان حتی مربی هم ندارد.

انتخاب مربی خارجی با مدیریت بحران متناقض است

از سوی دیگر طبق مصاحبه های اخیر اکبر ایرانمنش این تیم انتخاب مربی خارجی را در دستور کار خود قرار داده است مربی که از اون سوی مرزها با استانداردهای بالای اروپایی به فوتبال ایران می آید آن هم مس کرمان که در انتهی جدول جا خوش کرده است.

مربی که شناختی از فوتبال ایران ندارد و صد البته روزهای ابتدایی حضورش در کرمان تنها باید به کسب تجربه و شناخت از فوتبال ایران و شناخت بازیکنانی سپری کند که تعدادی از آنها در فوتبال ایران جایگاه مناسبی ندارند و مدیرعامل سابق تیم تنها برای اینکه کمتر بودجه باشگاه را خرج کند آنها را جذب تیم کرده است.

انتخاب چنین مربی برای فوتبال در حال سقوط کرمان انتخاب یک هندوانه سربسته برای یکی از بحرانی ترین تیمهای لیگ ایران است.

در حالیکه مدیریت بحران باید مبتنی بر تصمیم گیری آگانه باشد و مربی دقیقا برمبنای نیاز مس کرمان جذب شود و بلافاصله دو سهمیه باقیمانده بازیکنان مس نیز جذب شوند.

مس و تحولات بی سابقه اش

با وجود تمام این هشدارها مس کرمان همچنان در انتظار ثبات است تیمی که با گذشت هشت هفته از لیگ برتر مدیرعاملش را تغییر داد، مهدی محمدی مربی بومی تیم را به دلیل فوت ناگهانی ناشی از استرسهای روز افزون مس از دست داد،محمود یاوری سرمربی تیم بلافاصله پس از عزل مدیرعامل سابق استعفا داد، ایرج کهندل به دلیل استرسهای فراوان ناشی از نتایج تیم دچار بیماری شد و از تیم کنار گذاشته شد، خرمزی کمک مربی دیگر تیم تصمیم گرفته به همراه یاوری از مس برود و البته بازیکنانی که اکثرا از تیمهای دسته اول فصل گذشته و تیمهای سقوط کرده لیگ برتر فصل قبل جذب شده اند.

همه فوتبال دوستان کرمان هر چند از فرصت سوزی دو هفته مدیران مس برای اصلاح این امور گلایه دارند اما امیدوارند که مشکلات مس به زودی حل شود.

مدیرعامل جدید این سه اشتباه راه تکرار نکند

اما نکته دیگری که بار دیگر در مس کرمان به صورت پر رنگ در حال روی دادن است تکرار چهار اشتباه مدیران عامل باشگاه در گذشته است.

طی روزهای گذشته شاهد انتشار بیانیه ای از سوی برخی به اصطلاح ورزشی نویسان برای ابراز خرسندی  پس از انتخاب مدیرعامل جدید مس کرمان بودیم که البته به نظر می رسد این بیانیه بیشتر اقدامی از سوی برخی رسانه های تمامیت خواه برای نزدیک شدن به مدیرعامل جدید مس کرمان بود این همان اشتباهی است که در زمان مدیرعامل اسبق مس نیز روی داد و برخی افراد خود را به مس نزدیک کردند و در نهایت موجب بروز حواشی متعدد و اصطکاک سایر رسانه ها با باشگاه مس کرمان شدند.

دومین اشتباه مس کرمان عدم ارتباط مناسب با هواداران فوتبال بود، عدم فعالیت مناسب کانون هواداران مس کرمان دوری از سکوها و بی توجهی به خواست هواداران امری بود که به شدت در طول مدیریت سابق مس قابل مشاهده بود.

عدم وجود مسئول روابط عمومی در مس کرمان نیز از مشکلات اساسی مس کرمان است در واقع ارتباط بین رسانه ها و باشگاه مس قطع شده است و سایت این باشگاه نیز حالت نیمه تعطیل به خود گرفته و از هر گونه پویایی دور شده است این درحالی است که نیمی از فعالیت هر باشگاه ورزشی تبلیغ و فعالیتهای رسانه ای است که این مشکل نیز در زمان مدیریت شهبازی به شدت دیده می شد.

اما آخرین اشتباه تکرای مس کرمان که به نظر می رسد در حال روی دادن است عدم مشورت با کارشناسان ورزشی و تصمیمات یکجانبه است امری که به سادگی می توان آن را در انتخاب بازیکنان مس کرمان در فصل نقل و انتقالات، انتخاب تقوی به عنوان سرمربی مس کرمان و درنهایت انتخاب یاوری دید.
 

کد خبر 2136235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha