۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

فلاحتي مطرح كرد:

تداوم كمبود نيرو تا 3 سال آينده در آموزش و پرورش يزد/ تجميع اتباع بيگانه در يزد

تداوم كمبود نيرو تا 3 سال آينده در آموزش و پرورش يزد/ تجميع اتباع بيگانه در يزد

يزد - خبرگزاري مهر: مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد با بيان اينكه اصلي ترين مشكل آموزش و پرورش در حال حاضر، كمبود نيرو است، گفت: آموزش و پرورش ناحيه دو يزد تا سه سال آينده با كمبود نيرو مواجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي فلاحتي، پيش از ظهر امروز در نشستي خبري اظهار داشت: تعداد زيادي از معلمان در آموزش و پرورش ناحيه دو، به علت قدمت طولاني فعاليت اين ناحيه، هر سال بازنشسته مي شوند به نحوي كه در حال حاضر معادل شاغلان اين ناحيه، نيروي بازنشسته داريم.

وي افزود: از سوي ديگر، رشد جمعيت در مقطع ابتدايي روزافزون است و بافت جمعيتي در مدارس به هم ريخته به همين دليل كمبود نيرو در مدارس ابتدايي بيشتر احساس مي شود.

فلاحتي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق كاركنان آن مي شود، بيان كرد: با كمبود بودجه اي كه در اثر تحريم ها، گريبانگير آموزش و پرورش شده، جذب نيرو فعلا مقدور نيست و از سرباز معلم‌ها استفاده مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: هم‌اكنون با احتساب مراكز آموزش علمي آزاد و زبان و...، 400 مركز آموزشي در آموزش و پرورش ناحيه دو يزد فعال است كه برخي از اين مراكز از قدمت بسيار طولاني برخوردارند.

بسياري از كلاسهاي قديمي مدارس يزد از رده خارج شدند

فلاحتي با بيان اينكه در بسياري از مدارس قديمي، با تهديد بنا مواجه هستيم، بيان كرد: در حال حاضر بسياري از كلاس‌هاي از رده خارج شده‌اند.

وي افزود: به منظور جبران اين كلاسهاي از رده خارج شده،‌ هم اكنون سه مدرسه در ناحيه دو يزد در حال احداث است، افزود: اين مدارس از 10 تا 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و اميدواريم در سال تحصيلي آينده مورد بهره برداري قرار گيرند.

فلاحتي يادآور شد: امسال همچنين دو آموزشگاه نمونه دولتي و يك مركز استعدادهاي درخشان نيز در اين ناحيه راه اندازي شده است.

مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد با اشاره به فعاليت دو مدرسه قرآني در مقطع ابتدايي بيان كرد: يكي از اين مدارس دخترانه و ديگري پسرانه است و نيروهايي با روحيات مذهبي و ديني قوي در آنها به كار گرفته شده اند.

وي اظهار اميدواري كرد: شرايطي فراهم شود كه در دوره سه ساله دوم ابتدايي نيز اين دانش آموزان بتوانند در مدارس قرآني ثبت نام كنند.

ايجاد 6 مدرسه جديد در ناحيه 2 يزد بدون نيرو، تجهيزات و اعتبار

فلاحتي با بيان اينكه امسال شش مركز و آموزشگاه به مدارس ناحيه دو يزد اضافه شده است، افزود: اما نيروي انساني اضافه نشده و اعتبارات و تجهيزات به آنها تزريق نشده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از تجميع دانش‌ آموزان اتباع بيگانه خبر داد و يادآور شد: اين اقدام امسال در دستور كار آموزش و پرورش ناحيه دو يزد قرار گرفت و بر اساس آن دانش ‌آموزان تبعه بيگانه افغاني، عراقي، پاكستاني و ... در يك مدرسه مشغول به تحصيل مي شوند.

فلاحتي ادامه داد: البته هنوز تعدادي از اين اتباع در مدارس ديگر مشغول به تحصيل هستند كه به زودي شرايط انتقال آنها به اين مدارس نيز فراهم مي شود.

تحصيل 25 درصد دانش آموزان ناحيه 2 يزد در مدارس غيرانتفاعي

مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه آموزش و پرورش ناحيه دو يزد داراي جمعيت دانش آموزي 56 هزار نفري است و به نظر مي رسد اين آمار تا آغاز سال تحصيلي به 60 هزار نفر برسد، افزود: براي اين تعداد دانش آموز، سه هزار و 500 معلم و كادر اداري در خدمت آموزش و پرورش هستند.

وي با اشاره به فعاليت مدارس غيرانتفاعي در اين ناحيه و استقبال والدين از آنها يادآور شد: هم‌ اكنون بيش از 25 درصد جمعيت 60هزار نفري دانش ‌آموزان ناحيه دو يزد در مدارس غيرانتقاعي تحصيل مي‌كنند كه ميانگين كشوري اين رقم، 19 درصد است.

فلاحتي، مجموع دانش‌آموزان مشغول تحصيل در ناحيه دو آموزش و پرورش يزد را 19 هزار و 721 نفر اعلام كرد.

کد خبر 2138351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha