۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه‌های علمیه از معارف‌اسلامی درک واقعی داشته باشند

حوزه‌های علمیه از معارف‌اسلامی درک واقعی داشته باشند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه خواهران از معارف اسلامی درک واقعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در استان مرکزی در بیت ایشان افزود: اگر انسان درک واقعی از معارف دین داشته باشد می تواند در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه بیشتر تلاش کند.

امام جمعه اراک ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شما خواهران طلبه پای در مسیر کسب علم و معرفت نهادید و باید با تهذیب نفس و تعلیم علم و دانش به مدارج بالای تحصیلی دست یابید.

وی اضافه کرد: خودسازی و تهذیب نفس از اموری است که انسان باید ابتدا از خود شروع کند که اگر این کار میسر شود می توان به جامعه نیز پرداخت.

افزایش تعداد مدارس علمیه از 6 مدرسه طی سال های گذشته به 14 مدرسه

در ادامه این مراسم مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز به ارایه گزارشی از روند رو به رشد حوزه های علیمه خواهران در سال های اخیر پرداخت و گفت: تعداد مدارس علمیه از 6 مدرسه طی سال های گذشته به 14 مدرسه رسیده است.

حجت الاسلام علی زارع افزود: امسال یک هزار و 300 نفر متقاضی حضور در حوزه های خواهران استان بوده اند که از این تعداد به دلیل کمبود جا و امکانات فقط 500 نفر پذیرفته شده اند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه نیازمند یاری و مساعدت خیرین استان و مسوولان هستند که اگر این امر محقق شود می توانیم تعداد بیشتری را پذیرش کنیم.

 
 

کد خبر 2138355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha