۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۴

قصاص پایان سناریوی سرقت از طلافروشی

قصاص پایان سناریوی سرقت از طلافروشی

مرد تبهکار که در جریان سرقت مسلحانه از طلا فروشی عابری را به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص و زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده محمد و جعفر متهم هستند که در جریان دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در شهر بهارستان  مرد عابری به نام رجب را به قتل رسانده اند.

صبح دیروز متهمان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شددند که با رد اتهام قتل فقط سرقت مسلحانه را قبول کردند. محمد در دفاع از خود اظهار داشت: دو ماه قبل از این حادثه همراه جعفر به کرمانشاه رفته و یک اسلحه کلت خریدیم تصمیم داشتیم با این اسلحه به طلا فروشی دستبرد بزنیم. روز حادثه در حال پرسه زدن در خیابان ها بودیم که متوجه شدیم مرد طلا فروش تنها است به همین خاطر نقشه سرقت از آنجا را طراحی کردیم. به بهانه خریدن طلا وارد مغازه شده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت کردیم. صاحب مغازه در یک لحظه از غفلت ما استفاده کرد و از مغازه گریخت. با فریادهای او اهالی محل نیز متوجه ماجرا شده و ما را محاصره کردند من هم برای این که اهالی را بترسانم اقدام به تیراندازی کردم من به سمت زمین تیراندازی می کردم و احتمالا گلوله کمانه کرده و به مقتول خورده است.

در ادامه جعفر در جایگاه قرار گرفت که او نیز با قبول اتهام مشارکت در سرقت گفت: اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم زیرا قرار نبود ما به سمت کسی تیراندازی کنیم حتی چند روز قبل از این ماجرا به خیابان رفته و هر کدام یک گلوله شلیک کردیم تا از سالم بودن اسلحه مطمئن شویم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آن ها قضات برای صدور حکم وارد شور شده و محمد را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. متهم همچنین به اتهام سرقت مسلحانه به 10 سال زندان محکوم شد.

قضات همچنین جعفر را به اتهام سرقت مسلحانه به 10 سال زندان محکوم کردند.

کد خبر 2140080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha