بی‌اطلاعی فرزند شهریار از شباهت شعر پدرش با سروده شاعری متخلص به «صهبا»/ پدرم امانتدار بود

بی‌اطلاعی فرزند شهریار از شباهت شعر پدرش با سروده شاعری متخلص به «صهبا»/ پدرم امانتدار بود

فرزند شهریار با اظهار بی‌اطلاعی از شباهت شعر «علی ای همای رحمت» پدرش با شعر شاعری به نام صهبا اظهار داشت: این شعر پدرم در واقع استقبالی است که از یک شعر حافظ انجام داده است که در بیت یکی مانده به آخر غزل به طور مشخص این موضوع درج شده است.

هادی بهجت تبریزی، فرزند مرحوم محمدحسین تبریزی (شهریار) در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحث‌های پیش آمده حول موضوع شعر «علی ای همای رحمت» اظهار داشت: مرحوم پدر این شعر را در سال 1316 سروده و در واقع استقبالی است که از یک شعر حافظ انجام داده است که در بیت یکی مانده به آخر غزل به طور مشخص این موضوع درج شده است.

وی ادامه داد: شهریار هرگاه در اشعار خود به استقبال شعری از شاعری رفته است، شعر مرجع را در شعر خود گنجانده است و در این شعر مشخصا بیتی از شعر حافظ که وی به استقبالش رفته است در گیومه درج شده که نشانه امانتداری وی است.

پسر مرحوم شهریار ادامه داد: شعر پدرم گویا شباهت‌هایی با یک شعر شاعر همدانی دارد؛ با این تفاوت که آن شعر قصیده است و شعر پدر من غزل. البته این شباهت تنها در دو یا سه ترکیب دیده می‌شود.

هادی تبریزی با تاکید بر اینکه پدرش در زمان حیات از این شباهت مطلع بوده است، گفت: او همیشه طوری به استقبال سایر شعرا می‌رفت که شعر خودش این را نشان داد و همواره سعی داشت امانتداری را فراموش نکند.

وی در پایان از شباهت شعر پدرش با شاعری متخلص به صهبا اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کد خبر 2142124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha