۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

روحانی قدمی از منافع ایران کم نخواهد آمد

روحانی قدمی از منافع ایران کم نخواهد آمد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بر این نکته تاکید کرد که روحانی به عنوان رئیس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی ایران کسی است که بر توانمندی های ایران اسلامی آگاه است و پیشتر نیز اعلام کرده بود قدمی از منافع ایران کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز سه‌شنبه دوم مهرماه نشست رسانه‌ای و رونمایی از مستند "آبهای جوشان" به کارگردانی محمد دبوق با حضور دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و احسان محمدحسنی، مدیرعامل سازمان هنری رسانه ای اوج در محل این سازمان  برگزار شد.

سردار فدوی در این مراسم گفت: کلا هنر برای جلوه‌دادن به واقعیت‌هاست ولی باید قبول کنیم هنر و رسانه‌های ایرانی نتوانستند و یا نشده که به یکی از مشخصات ایران اسلامی بعد از دفاع مقدس یعنی توانمندی‌های نظامی بپردازند.

وی افزود: از آن چیزی که در دفاع مقدس بوجود آمد، حماسه‌هایی که محقق شد و باورهای رزمندگان دلیر ما تنها قسمتی در قالب آثار هنری و رسانه‌ای بیان شده و در اختیار جوانان امروز قرار گرفته است در نتیجه این نسل نمی‌توانند به درستی از آنها تاثیر بگیرند و آنها را بشناسند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به بحث دانسته‌های جوانان از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بیان کرد: خیلی از جوانان ما خیلی از چیزهایی که در کشور ما با مشکلات خاص خودش وجود داردع بخصوص از گذشته‌های آن اطلاعات کافی ندارند. دلیل این اتفاق هم این است که خیلی اقداماتی که باید می‌شد نشد. حال در چنین شرایطی جوانان ما برعکس خیلی چیزهایی را که به ما ربط ندارد و حتی رسانه‌های ما هم به آن نمی‌پردازند، کامل می‌دانند.

وی ادامه داد: روش‌ها درست نبوده و یک اطلاع‌رسانی درست که باید راجع به خیلی چیزها می‌شد، نشده است. این‌جاست که برای بهبود وضعیت حال و آینده کشورمان 8 سال دفاع مقدس به کمکمان می‌آید. روال حرکتی نظام ما در این 35 سال کاملا درست بوده است زیرا اگر ما درست حرکت نمی‌کردیم و بر مدار حق و حقیقت گام بر نمی‌داشتیم مسلما دشمنان ما به مبارزه با ما ادامه نمی‌دادند.

فدوی توانمندی‌های انقلاب اسلامی را در همه حوزه‌ها بخصوص حوزه نظامی، توانمندی‌های روبه رشدی قلمداد کرد و گفت: اولین اثر توانمندی‌های ما بازدارندگی است که دشمن نیز به این مورد اعتراف می‌کند. 25 سال از پایان جنگ می‌گذرد و دشمن جرات ندارد به ایران چپ نگاه کند. مطمئن باشید آنها می‌خواستند که به ما گزند برسانند ولی چون مطمئن هستند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند حرکتی انجام نمی‌دهند.

وی از خلیج فارس به عنوان یکی از عرصه‌ها و جلوه‌های توانمندی‌های ایران یاد کرد و افزود: خلیج فارس متفاوت‌ترین جایی است که در دنیا وجود دارد. تا جایی که خود آمریکایی‌ها هم می‌گویند منابع حیاتی امنیت ملی آمریکا در این منطقه است. آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بر جهان سلطه داشت ولی در اواخر دهه 70 میلادی فهمیدند که دیگر تا آخر دهه 80 کنترلی بر جهان نخواهند داشت مگر اینکه در منطقه‌ای مثل خلیج فارس تسلط داشته باشند.

معاون فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران، توان اقتصادی آمریکا را نیز رو به افول دانست و تصریح کرد:  آمریکا خواهان سلطه بر جهان است، جهانی که به انرژی نیاز دارد و بعد از حادثه چرنوویل و طوفان ژاپن که باعث دلسرد شدن جهانیان نسبت به انرژی هسته‌ای شد، نفت و گاز به عنوان منابع انرژی دنیا قوت گرفتند.

وی به ارائه آمار خروج روزانه بشکه‌های نفتی از تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: سال 68 روزی 9 میلیون بشکه و امروز 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می‌شود که پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 میلادی بین 35 تا 40 میلیون بشکه باید ازتنگه هرمز خارج شود به همین خاطر آمریکایی‌ها فهمیدند که در دنیای آتی برای سلطه بر دنیا و یا جلوگیری از سلطه متقابل برخی کشورها بر آمریکا بودنشان در خلیج فارس و تسلطشان بر منابع انرژی حیاتی است.

فدوی ادامه داد: برنامه تسلط آمریکا بر منطقه در زمان حکومت شاه راحت بود ولی وقتی انقلاب شد تمام معادلات جهان و آمریکا بهم خورد. بنابر این آمریکا به کشورهای خلیج فارس پناه برد ولی خودشان هم اعتراف کردند که با تکیه بر این کشورها نمی‌توانند بر منطقه تسلط داشته باشند پس به برنامه "حضور سربازان آمریکایی بر سر چاههای نفت" رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییر استراتژیک‌های آفندی و پدافندی آمریکا بر روی دریا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها نیز به شناورهای تندرو روی آوردند اما شناورهای تندرو آنها در مقابل شناورهای تندرو ما کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد زیرا سربازان آنها بر مبنای موارد دنیوی بر دوش شناورهای تندرو قرار می‌گیرند و قرار است به مصاف انسان‌هایی بروند که شهید شدن را یک آرزو می‌دانند پس محکوم به شکست هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به بحث مستند آبهای خروشان پرداخت و گفت: در این مستند با کسانی صحبت شده که بی شک یا دشمن ما هستند و یا کاملا بیطرفند و همگی بر قدرت دریایی ایران اشاره مستقیم کردند.

فدوی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه توان عملیاتی نیروی سپاه بر چه محورهایی استوار است توضیح داد: ما 5 محور مهم داریم. 1- شناوری 2- توانمندی زمین به دریا  3- توانمندی هوا به دریا 4- تکیه بر نیروهای تکاور و تفنگدار نیروی دریایی سپاه و در نهایت پنجمین توانمندی یعنی توانمندی پهپادی.

خبرنگار خارجی یکی از رسانه ها در پایان این نشست از فرمانده نیروی دریایی سپاه سئوالی پرسید مبنی بر اینکه امشب رئیس جمهور شما در حال مذاکرات دیپلماسی در خارج کشور است نظر شما در مورد این جریان چیست که فدوی گفت: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی ایران کسی است که بر توانمندی های ایران اسلامی آگاه است و پیشتر نیز اعلام کرده بود قدمی از منافع ایران کم نخواهد آمد.

کد خبر 2142308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha