۵ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۲۹

لاریجانی:

انگیزه آمریکا برای مقابله با ملت ایران هنوز وجود دارد/ "گزینه جنگ روی میز است" سخن شنیعی است

انگیزه آمریکا برای مقابله با ملت ایران هنوز وجود دارد/ "گزینه جنگ روی میز است" سخن شنیعی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: هنوز انگیزه برای مقابله با ملت ایران در آمریکا وجود دارد و آنها به دنبال تسویه حساب با ملت ایران هستند، آنها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را براندازی کنند اما دلشان می خواهد این موضوع اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس ملی شورای اسلامی در مراسم سالروز شکست حصر آبادان که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس و دفاع ملت ایران و روحیه مقاوم مردم ظرفیتی در کشور ایجاد شد که خیلی از معادلات را تغییر داد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: هنوز انگیزه برای مقابله با ملت ایران در آمریکا وجود دارد و آنها به دنبال تسویه حساب با ملت ایران هستند، آنها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را براندازی کنند اما دلشان می خواهد این موضوع اتفاق بیفتد.

رئیس قوه مقننه در ادامه افزود: با اینکه انگیزه هایی برای مقابله با کشورمان وجود دارد اما شرایط نسبت به گذشته فرق کرده است و برداشت من از لفاظی های غربی ها در روزهای اخیر این است که هنوز بغض نسبت به ایران در سخنان آنها دیده می شود.

وی با بیان اینکه شاید تغییری در لحن آمریکایی ها ایجاد شده باشد، گفت: آنچه برای ما مهم است عمل طرف آمریکایی است و الفاظ آنها برای ما اهمیتی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنها چند قلم تحریم کرده اند و اگر فکر می کنند که زمان حل موضوع هسته ای فرا رسیده است باید این موضوع را در عمل ثابت کنند.

وی ادامه داد: مبادا آنها زیاده خواهی کرده و فکر کنند ایران از طولانی شدن مذاکرات خسته شده، تنها راه حل رسیدن به نتیجه در پرونده هسته ای برداشتن زبان تهدید است.

لاریجانی افزود: این که گفته می‌شود گزینه جنگ هم روی میز است سخن بسیار زشتی است، شاید برخی از کشورها از این موضوع بترسند اما مبادا چنین شوخی با ایران بکنید.

غربی ها گاهی اوقات در جلسات عمومی طوری صحبت می کنند که موضوع هسته ای ایران به نتیجه می رسد اما در جلسات خصوصی حرف دیگری می زنند که این کار در حقیقت نوعی دغلکاری است. باید حرف غربی ها در جلسات خصوصی و علنی یکی باشد.

ادامه دارد...

کد خبر 2144049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha