۶ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۰

پشت پرده تماس تلفنی اوباما و روحانی/ اوباما:موفقیت حتمی نیست اما باور دارم که می‎توانیم به راه‎حلی جامع برسیم

پشت پرده تماس تلفنی اوباما و روحانی/ اوباما:موفقیت حتمی نیست اما باور دارم که می‎توانیم به راه‎حلی جامع برسیم

روزنامه آمریکایی ضمن درج برخی از اخبار پشت پرده در زمینه تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور، نوشت به نمایندگان کنگره و صهیونیست‎ها از قبل اطلاع داده شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، USA Today در گزارشی به خبر تماس تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی -روسای جمهور آمریکا و ایران- پرداخته است.

اوباما اعلام کرد با روحانی درباره برنامه هسته‎ای ایران صحبت کرده و قرار شده تیم‎های مذاکره کننده را به سوی یک تفاهم احتمالی هدایت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: "درحالی که به طور حتم موانع بزرگی برای حرکت به جلو وجود خواهد داشت، و موفقیت به هیچ وجه حتمی نیست، باور دارم که می‎توانیم به راه‎حلی جامع دست یابیم."

کاخ سفید در متن کامل این صحبت‎ها به نقل از اوباما آورده است: "حل و فصل این موضوع، به طور حتم، می‌تواند گامی رو به جلو برای ایجاد ارتباطی جدید بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، یعنی ارتباطی بر اساس منافع و احترام متقابل باشد."

اوباما همچنین ادامه داد: "این امر همچنین می‌توان به تسهیل ارتباطی جدید بین ایران و جامعه بین‌المللی و کشورهای دیگر در منطقه هم کمک کند. موضوعی که می تواند به مردم ایران برای شکوفایی استعدادهای بالقوه آنها کمک کند و به ما هم کمک کند تا نگرانی‌های دیگری را رفع کنیم که می‌تواند صلح و ثبات بیشتری به منطقه خاورمیانه بیاورد."

وی با تکرار ادعای خود، "تاکید کرد آمریکا به هیچ وجه به ایران اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‎ای دست یابد."

کاربری که به نام روحانی نیز فعال است نوشته بود: "در زمینه بحث هسته‌‎ای، با اراده سیاسی، راهی برای حل فوری مساله وجود دارد."

در یک توئیت دیگر نوشته شده است که روحانی به اوباما گفته: "من از میهمان‎نوازی شما و تماس تلفنی‎تان متشکرم. روز خوبی داشته باشید آقای رئیس جمهور."

USA Today همچنین به نقل از یک از مقامات ارشد دولت که در موضوع ایران کار می‎کند نوشت تماس ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت محلی صورت گرفته و 15 دقیقه به طول انجامیده است.

 

کد خبر 2144189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha