۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۳

صدیق عربانی:

حوزه‌های علمیه سنگر حفاظت از دین و شریعت محمدی( ص) هستند

حوزه‌های علمیه سنگر حفاظت از دین و شریعت محمدی( ص) هستند

رشت – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت رشت گفت: حوزه‌های علمیه کانون آموزش معارف الهی، پرورش علما و روحانیون بزرگ، سنگر حفاظت از دین و شریعت محمدی( ص) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی عصر شنبه در جمع طلاب علوم دینی در رشت افزود: این کانون های الهی درس و مباحث علمی را در کنار تزکیه و پالایش روح آموزش می دهند، ساز و کاری که نتیجه آن پرورش یافتن مراجع بزرگ تقلید و شخصیت های برجسته دینی همچون آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی رحمت الله علیه و دیگر مراجع عظام تقلید است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزه های علمیه سنگرهای دفاع از حریم اسلام ناب محمدی (ص) است، علما جامعه را حراست  و به دفاع از دین، شرف، اخلاق و فضیلت مردم برمی خیزند.

وی تصریح کرد:  این از بزرگترین امتیازات ملت ایران است که با داشتن حوزه های علمیه فرزندانشان به کسب علم، معرفت و معنویت می پردازند.

صدیق عربانی تاکید کرد: حوزه های علمیه نخست  به تزکیه می پردازند و سپس به تعلیم زیرا اگر علم بدون تزکیه باشد عالم هرگز به جایی نمی رسد بر این اساس حوزه های علمیه بزرگترین وظیفه را در جامعه بر عهده دارند.

وی اظهارداشت: در نهضت تنباکو با اینکه حکومت از آن طاغوتیان بود اما علما به موقع ملت را از این تنگنا نجات دادند.

امام جمعه موقت رشت یادآورشد: امام خمینی رحمت الله علیه در انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشت و نسل های آینده به این رهبر انقلاب که پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) است، افتخار می کنند.

کد خبر 2144780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha