۶ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۴۷

اخبار نیشابور/

نیشابور با 25 هزار دانشجو قطب‌ دانشگاهی خراسان رضوی است

نیشابور با 25 هزار دانشجو قطب‌ دانشگاهی خراسان رضوی است

نیشابور - خبرگزاری مهر: وجود 25 هزار نفر دانشجو نیشابور را قطب‌ دانشگاهی خراسان رضوی کرده است، ضریح مطهر امامزاده عبدالله(ع) نیشابور در حال نصب است و پایان اعمال مجرمانه سارق حرفه‌ای خودرو در نیشابور عناوین سه خبر از نیشابور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار نیشابور گفت: وجود بیش از  25 هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف، این شهرستان را به یکی از قطب‌های علمی و دانشگاهی استان تبدیل کرده است.

اسفندیار جلایری در دومین کارگاه آموزشی سرپرستان و مدیران خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان این شهرستان در سالن جلسات دانشگاه ملی نیشابور،  اظهار کرد: نقش خوابگاه‌های  غیر دولتی در زمینه کاهش مشکلات و فشارهای مالی و روحی به دانشجویان به‌دلیل رفع مشکل  اقامتی دانشجویان غیر بومی تاثیرگذار و مهم دانست.

فرماندار نیشابور نقش تربیتی در خوابگاه‌ها را بسیار مهم دانست و خواستار فنی کردن اوقات فراغت دانشجویان شد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مقطع زمان حضور در خوابگاه‌ها شد.

ضریح مطهر امامزاده عبدالله(ع) نیشابور در حال نصب است

مسئول امور فرهنگی بقاع متبرکه مزارین نیشابور از نصب و رونمایی ضریح جدید امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان خبر داد.

روح‌الله حسین‌آبادی اظهار کرد: ساخت ضریح جدید امامزده عبدالله(ع) 34 میلیون تومان هزینه در بر داشته است که تمام آن را محمدحسین بیاتی خیر نیک‌اندیش نیشابوری تقبل کرده است.

مسئول امور فرهنگی بقاع متبرکه مزارین نیشابور بیان کرد: این ضریح مطهر به دست توانمند هنرمندان اصفهانی به سبک هلالی ضریح مطهر امام رضا(ع) ساخته شده است.

حسین آبادی گفت: طول ضریح230 سانتی‌متر و عرض آن 150 سانتی‌متر است که در ساخت آن 25 مثقال طلا به‌کار رفته است و روی این ضریح کتیبه‌ای مزین به واژه‌های قرآنی و اشعار پرشور محتشم کاشانی حک شده است.

پایان اعمال مجرمانه سارق حرفه‌ای خودرو در نیشابور

 سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور از دستگیری سارق خودرو طی یک تعقیب و گریز پلیسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن حسینی، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پیگیری پرونده دستگیری یک سارق حرفه‌ای خودرو در حوزه  استحفاظی شهرستان با انجام ردزنی‌‌های اطلاعاتی به سرنخ‌های از تردد سارق در یکی از محورهای مواصلاتی روستایی در حاشیه شهر نیشابور دست یافتند و بلافاصله به کنترل محور اعلام شده پرداختند.

 سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور بیان کرد: ماموران با حضور در محدوده، سارق را در حال تردد با یک دستگاه خودرو پژو  206 شناسایی و در اقدامی ضربتی با متوقف کردن خودرو او را دستگیر و برای بازرسی بیشتر به مقر منتقل کردند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: با دستگیری متهم و استعلامات موجود، مشخص شد، متهم دارای سابقه سرقت از مشهد بوده و قطعات داخلی آن نیز مربوط به خودروهای دیگری است که از نیشابور و شهرهای مجاور سرقت شده است.

وی بیان کرد: این متهم سابقه‌دار در تحقیقات به چهار فقره سرقت خودرو و قطعه‌گذاری در خودروهای دیگر اعتراف کرد.

گفتنی است: با توجه به تحت تعقیب بودن از سوی پلیس آگاهی استان، تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقت‌های او و شناسایی و دستگیری دیگر همدستانش ادامه دارد.

 

کد خبر 2144824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha