۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

اخبار فرهنگی هرمزگان/

راهیابی نمایشهای گروه "ققنوس" بندرلنگه به جشنواره تئاتر ارمنستان/برگزاری دومین جشنواره موسیقی جاسک

راهیابی نمایشهای گروه "ققنوس" بندرلنگه به جشنواره تئاتر ارمنستان/برگزاری دومین جشنواره موسیقی جاسک

بندرعباس - خبرگزاری مهر: راهیابی نمایشهای گروه "ققنوس" بندرلنگه به جشنواره تئاتر ارمنستان، برگزاری دومین جشنواره موسیقی جاسک و ... از جمله اخبار فرهنگی استان هرمزگان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اهدای 2000 جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ناحیه مقاومت بسیج بشاگرد خبر داد.

محمدمهدی حسام پور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس دو هزار جلد کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بشاگرد اهدا شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ مطالعه، افزود: این تعداد کتاب در پایگاه های مختلف بسیج شهرستان بشاگرد توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: نهضت مطالعه، نهضت فراگیر سازنده ای است که در رشد و توسعه منابع فرهنگی یک جامعه نقش به سزایی دارد.

حسام پور خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در راستای توسعه بخش فرهنگی در مناطق محروم افزایش میزان مطالعه و دسترسی مردم به کتاب در این نقاط است که در این خصوص به شهرستانهایی همچون بشاگرد توجه ویژه ای صورت می گیرد.

وی یادآور شد: در آموزه های دینی تاکید بسیاری بر مطالعه، دانش اندوزی و علم آموزی شده است و مسلمانان نباید هیچ گاه نسبت به امر مهم مطالعه غفلت کنند.

راهیابی نمایشهای گروه "ققنوس" بندرلنگه به جشنواره تئاتر ارمنستان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: دو تئاتر "من خدا را دوست دارم" و "جای پای خالی" ازگروه تئاتر ققنوس بندرلنگه به کارگردانی امین سالاری از استان هرمزگان به جشنواره "های فست" ارمنستان راه پیدا کردند.

مهدی نیرومند افزود: طی روزهای آینده گروه تئاتر ققنوس بندرلنگه با دو نمایش "من خدا را دوست دارم" و "جای پای خالی" در جشنواره بین المللی "های فست" کشور ارمنستان شرکت می کند که این دو نمایش ابتدا در جشنواره استانی و سپس در جشنواره منطقه ای و جشنواره فجر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش "جای پای خالی" تولید سال 88 است که به عنوان نمایش برگزیده جشنواره تئاتر استان هرمزگان انتخاب و به جشنواره منطقه ای در یاسوج راه پیدا کرد و پس از کسب عنوان برگزیده این جشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت و به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

نیرومند ادامه داد: همچنین نمایش "من خدا را دوست دارم" نیز در سال گذشته به عنوان اثر برگزیده بخش بین المللی تئاتر فجر انتخاب و اجرای آن با استقبال خوبی همراه شد.

دومین جشنواره موسیقی جاسک همزمان با عید قربان برگزار می شود

دومين جشنواره موسيقي شهرستان جاسک با حضور گروههای موسیقی این شهرستان همزمان با عيد قربان برگزار می شود.

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسک و با همكاري انجمن موسيقي جاسک اولين جلسه تخصصي اين انجمن با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست گروههاي موسيقي جاسک برگزار شد.

عبدالرحمن لشكري زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك در این جلسه گفت: موسيقي در ايجاد نشاط و شادابي در جامعه نقش موثری دارد و بايد همه گروهها با همدلي و وحدت در ايجاد نشاط و شادابي در جامعه تلاش كنند.

لشكري زاده افزود: نياز امروز شهرستان جاسك غنی سازی مناسب اوقات فراغت مردم است كه نقش انجمن موسيقي در این زمینه بسيار مهم است.

وی از برگزاري دومين جشنواره موسيقي شهرستان جاسک در عيد قربان با اجراي گروههاي موسيقي جاسك خبر داد و گفت: در شهرستان جاسك بيش از 10 گروه موسيقي وجود دارد كه در بين آنها پنج گروه فعال از جمله مكران، آوا، نوازنده، استال و بحل زير نظر انجمن موسیقی فعاليت مي كنند.

لشکری زاده یادآور شد: موسیقی شهرستان جاسک از ریشه و اصالت دیرینه ای در میان موسیقی نواحی و مناطق ایران برخوردار است که از موسیقی منطقه بلوچستان نیز تاثیر گرفته است.

نمایش "در آستانه فروپاشی" در شهرستان بستک به روی صحنه رفت

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک از اجرای نمایش "در آستانه فروپاشی" در شهرستان بستک خبر داد.

حجت الاسلام عبدالرضا شیبانی اظهار داشت: نمایش در آستانه فروپاشی حاصل زحمات هنرمندان شهرستان بستک و نتیجه آموزشهای اصولی نمایش در این شهرستان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک افزود: این اداره در نظر دارد به منظور بسط و گسترش هنرهای نمایشی در شهرستان و آشنایی نوجوانان و جوانان با این هنر فاخر دوره های جدید آموزشی نمایش را برگزار کند.

وی خاطر نشان کرد: ما می توانیم از کارهای نمایشی که توسط هنرمندان شهرستان بستک آماده سازی می شود با دعوت از کارگردانان مطرح استان جهت نقد و بررسی و ارتقاء آن حمایت کنیم.

حجت السلام شیبانی وجود مربیان پرورشی آموزش و پرورش را یکی از ظرفیتهای بزرگ هنری شهرستان بستک دانست و گفت: مربیان پرورشی می توانند با آموزش پایه فعالیتهای هنری از جمله نمایش، علاقمندی را در بین قشر نوجوان جامعه به وجود بیاورند و با درخشش در جشنواره های نمایش مدرسه ای ظرفیت و توانمندی نمایش شهرستان را بالا ببرند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک در پایان آموزش پایه را بهترین راه موفقیت نمایش شهرستان دانست و نقش آموزش و پرورش و مربیان پرورشی را در این راه کلیدی خواند.

نمایش "در آستانه فروپاشی" به کارگردانی فریبا آذر هرنگ به مدت دو شب در شهرستان بستک به روی صحنه رفت.

این نمایش روز جمعه 12 مهر ساعت ۱۰ صبح در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان اجرا می شود.

نمایش "خط سرخ" در میناب به اجرای عموم درآمد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از اجرای عموم  نمایش خط سرخ در میناب  خبر داد.

رضا اوژند سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میناب گفت : به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی نمایش خط سرخ توسط انجمن نمایش شهرستان میناب و گروه هنری "انگاره" به  کار گردانی علی رحیمی به اجرای عموم گذاشته شد.

وی ادامه داد: نمایش خط سرخ  با نگاهی به دوران دفاع مقدس، رنج و دوری و چشم به راهی خانواده هایی که عزیزانشان که سال ها در بند اسارت رژیم بعث گرفتار شده اند را به تصویر کشیده است.

اوژند گقت : برای ادای دینی که نسبت به شهدا و ایثار گران داریم سعی می کنیم همه ساله نمایشهایی ویژه را در هفته دفاع مقدس در میناب به اجرا درآوریم.

دو گروه نمایشی میناب به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان راه یافتند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از راهیابی دو گروه نمایشی این شهرستان به جشنواره تئاتر استان هرمزگان خبر داد.

رضا اوژند گفت: تئاتر به عنوان یک هنر پویای مردمی سالهاست که وظیفه انتقال تفکرات اجتماعی و فرهنگی جامعه را به عهده هنرمندان این عرصه قرارداده است.

وی ادامه داد: رمز پویایی و ماندگاری تئاتر در جامعه را در بطن این هنر می توان جست و جو کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب عنوان کرد: بی واسطه بودن این هنر و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب و جاذبه های سمعی و بصری آن باعث تاثیر گذاری هنر تئاتر شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب گفت: این اداره با قدمت و سابقه درخشان و همچنین تعدد گروه های نمایشی جهت احیای هنر ایرانی اسلامی در وادی تئاتر توانسته است با همکاری انجمن نمایش شهرستان در حد امکان در این راه قدم موثری برداشته که حاصل این تلاش ها را می توان در راهیابی دو گروه نمایش از این شهرستان به جشنواره تئاتر استان هرمزگان در سال جاری دانست.

وی یادرآور شد: نمایش "بفشار خراشنگم را" به کارگردانی حسین غلامشاهی و نمایش "هیچ" به کارگردانی ایوب رحیمی و جعفر قاسمی نمایش های راه یافته از میناب به جشنواره تئاتر استانی هستند.

شب شعر دفاع مقدس و مراسم زاد روز مولانا در پارسیان برگزار شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس و زاد روز مولانا در این شهرستان خبر داد.

محمود اسدی در این خصوص عنوان کرد: شب شعر دفاع مقدس و مراسم زادروز مولانا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان با حضور ادیبان، شاعران و شهروندان علاقه مندان به شعر در پارسیان برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف ما از تلفیق محتوایی اشعار با موضوع دفاع مقدس و زاد روز مولانا این است که اعلام کنیم جوانان غیور و جان باختگان عرصه دفاع از ایران اسلامی همواره فرهنگ این مرز و بوم را پاس می داشته اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس روح خود را با فرهنگ دیرپا و گران سنگ ایران زمین صیقل دادند و به تعبیر مولانا "پله پله تا ملاقات خدا" رفتند.

در ادامه این گردهمایی علی صمدی استاد شعر و ادب با تاکید بر لزوم پاسداری از فرهنگ جبهه و دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز شاعران ما باید از اندیشه و اشعار بزرگان و مفاخر ایران اسلامی بهره ببرند.

کد خبر 2147685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha