۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸

حاشیه های همایش راهنمایان گردشگری/

ایرج میلانی چهره ماندگار گردشگری شد/ تپه های تاریخی همدان در حال فراموشی

ایرج میلانی چهره ماندگار گردشگری شد/ تپه های تاریخی همدان در حال فراموشی

همدان - خبرگزاری مهر: همایش هم اندیشی تور گردانان و راهنمایان تور با حضور 16 استان در مجتمع عین القضات همدانی برگزار شد که در این همایش ایرج میلانی به عنوان نخستین چهره ماندگار گردشگری در کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش هم اندیشی تورگردانان و راهنمایان گردشگری ایران پیش از ظهر جمعه برگزار شد در این همایش راهنمایان تور از 16 استان کشور در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی گردهم آمدند و به بیان نظرات و درد دل های خود پرداختند.

در این همایش تور گردانان و راهنمایان گردشگری از استان های کرمان، گیلان، یزد، آذربایجان شرقی، بوشهر، البرز، تهران، مرگزی، کردستان، اصفهان، کاشان، اردبیل، مازندران، خوزستان، آذربایجان غربی، و زنجان حضور داشتند.

همایش تور گردانان که قرار بود در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز شود پس از حضور تدریجی میهمانان در سالن در ساعت 10 و 10 دقیقه و با 40 دقیقه تاخیر آغاز شد.

در ابتدای این همایش مدیر دفتر خدمات مسافرتی هوا فراز با بیان اینکه شهر همدان شهری باستانی و با قدمت بیش از دو هزار و 500 سال است، ادامه داد: متاسفانه نمی توانیم تور گردانان میهمان را به تپه هگمتانه برای بازدید ببریم چراکه این تپه به علت حفاری ها در حال حاضر تعطیل است.

34 دفتر مسافرتی در استان همدان فعالیت می کند

فیضی با اشاره به اینکه در استان همدان 34 دفتر مسافرتی، جهانگردی و زیارتی فعالیت می کند، اظهار داشت: از روزی که آقای ایزدی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان آغاز به کار کردند تحول عظیمی در استان همدان ایجاد شد.

سپس رئیس انجمن صنفی راهنمایان تور استان همدان به روی سن رفت و ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: همیشه دغدغه داشتیم که حرکت جدیدی را در حوزه راهنمایان گردشگری در همدان ایجاد کنیم و در دی ماه سال گذشته و با حمایت آقای ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، انجمن صنفی راهنمایان استان همدان راه اندازی شد.

بهنام افتخاریان با اشاره به اینکه خوشحالیم که امروز همدان میزبان راهنمایان گردشگری 16 استان کشور است، اظهار داشت: یک ماه پیش پیشنهاد برگزاری این همایش را دادیم  تا گوشه ای از شهر همدان را به راهنمایان گردشگری نشان دهیم.

همدان آمادگی همکاری با دفاتر مسافرتی سراسر کشور را دارد

وی با بیان اینکه هم اکنون در این مکان اعلام می کنیم که آمادگی همکاری همه جانبه با دفاتر مسافرتی سراسر کشور را داریم، عنوان کرد: افتخار می کنم که عضو جامعه و خانواده راهنمایان گردشگری هستم و چراکه بسیاری از کارهایی که در حوزه گردشگری انجام شده از سوی همین راهنمایان تورها صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان تور در استان همدان با اشاره به اینکه راهنمایان تلاش زیاد و خلاقانه ای در حوزه گردشگری داشته اند، ابراز داشت: امیدواریم که دیگر شاهد این نباشیم که تور مسافرتی به همدان سفر کند و راهنمایی تور بیکار نشسته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین با اشاره به اینکه من متن از قبل آماده شده برای سخنرانی ندارم، گفت: هم اکنون در سرزمین هگمتانه هستیم و همدان با اردبیل مشترکاتی دارد.

علیرضا ایزدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، ادامه داد: ساوالان یک کوه مقدس در اردبیل است که به گفته پیامبر چشمه های بهشتی از آن جاری است.

وی افزود: همچنین از پیامبر سوال می شود که همدان کجاست ایشان می فرماید همدان به سکون میم منطقه ای در عربستان است و به کسر میم منطقه ای در ایران است که چشمه های بهشتی از آن جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: چشمه های بهشتی هم در الوند همدان و هم در سبلان جاری است.

ایزدی با بیان اینکه ایران بدون اردبیل، زنجان، فارس و سایر استان ها معنی ندارد، ابراز داشت: باید ایران را خارج از مرزها بشناسیم همدان به معنی مال مادها است و این نوع مرز بندی بد و زشت است.

راهنمایان تور ها تاریخ فراموش شده را روایت می کنند

وی با اشاره به اینکه راهنمایان تور ها تاریخ فراموش شده را روایت می کنند، اظهار داشت: در پایان آنچه که برای راهنمایان تورها می ماند موی سپید و جیبی پر از هوای پاک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه چطور می توانیم در گستره ایران زمین یکدیگر را مسخره کنیم، اذعان داشت: تمسخر اقوام لر، کرد، فارس یا اصفهانی، رشتی، قزوینی و غیره به معنی تاراج فرهنگ است.

علیرضا ایزدی با اشاره به اینکه تپه های تاریخی همدان در حال فراموشی است، ادامه داد: تپه اروز باغی که نام نازیبای تپه پیس ها بر روی آن گذاشته شده است هم اکنون در حال فراموشی است.

وی با اشاره به اینکه آدراپانا اکنون به اسدآباد تبدیل شده است، افزود: یکی از بزرگان خود را به اسم سید جمال الدین اسدآبادی از دست دادیم و امروز دنیا سید جمال الدین اسد آبادی را با نام سید جمال الدی افغانی می شناسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه دشمنان هر آنچه که خوب بود را از کشور ما گرفتند و برای خود برداشتند و  هر آنچه بدی بود به ما دادند، ادامه داد: چه کسی گفته است که کت و شلوار یک لباس انگلیسی است کت و شلوار یک لباس ایرانی است و برای این حرف هم سند داریم.

ایزدی با اشاره به اینکه پارسال جشنواره زمستانی برگزار شد و حمایت های خوبی در این زمینه انجام شد، عنوان کرد: امسال نیز جشنواره زمستانی بدون ریالی هزینه در 40 شب برگزار کردیم و استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر دان کسانی باشیم که به فرهنگ مملکت خدمت می کنند، اظهار داشت: اگر بخواهیم چهره ماندگار مشخص کنیم باید یک دبیرخانه و یک اتاق فکر داشته باشیم و نباید میدان را خالی کنیم و اگر میدان خالی شوند همان کسانی که نمی توان به آنها دوست گفت وارد کار می شوند.

ایرج میلانی به عنوان نخستین چهره ماندگار گردشگری معرفی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان پس از سخنرانی خود آقای ایرج میلانی تهیه کننده برنامه ایران بهشتی دیگر را به عنوان نخستین چهره ماندگار گردشگری ایران معرفی کرد و با اهدای تندیس و لوح از وی تقدیر شد.

ایرج میلانی در ادامه با اشاره به اینکه من فقط چهار سال تور گردان بوده ام، اظهار داشت: به این دلیل که من در تلویزیون برنامه داشته ام به چشم آمدم و به این خاطر که به چشم آمدم مجبور به پذیرش چهره ماندگار گردشگری هستم.

در ادامه همایش کلیپ چند دقیقه ای برای میهمانان پخش شد که مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان همدان را معرفی می کرد.

پس از پخش کلیپ رئیس کانون انجمن های گردشگری سراسر کشور اقدام به سخنرانی کرد و با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که شغل لذت بخش تور گردانی را دارم، ادامه داد: امیدورارم که بتوانیم وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم.

آرش نورآقایی با بیان اینکه امروز کشور دچار بحران سوتفاهم است و هر کس حق خود را طلب می کند، اظهار داشت: متاسفانه هیچ وقت به مسئولیت خود توجه نمی کنیم و همیشه یک مقدار غلو در حرف هایمان وجود دارد.

باید خود را به تیغ نقد بکشیم

وی با بیان اینکه باید در رفتار و حرف های خود کمی تجدید نظر کنیم، عنوان کرد: همیشه باید از زاویه دید متفاوت با قبل نگاه کنیم و خود را به تیغ نقد بکشیم چرا که اگر خود این کار را نکنیم دیگران انجام می دهند.

رئیس کانون انجمن های گردشگری سراسر کشور با اشاره به اینکه پس از برگزاری جشن راهنمایان تور دچار چالش فراموشی می شویم، ابراز داشت: وقتی برای جشن راهنمایان تور به استانی سفر می کنیم  حجم عظیمی زحمت را برای آن شهر ایجاد می کنیم اما وقتی باز می گردیم محبت ها و خدمتی که شد را فراموش می کنیم و فراموش می کنیم چه مسئولیتی داریم.

نورآقایی با اشاره به اینکه بارها و بارها به همدان سفر کرده ام، افزود: در کشور شهر هایی پر مسافر محسوب نمی شوند اما پتانسیل خوبی دارند که همدان یکی از این شهر ها است و همیشه شهری بوده که به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب از آنجا گذر کردیم و به شهر های دیگر رفته ایم.

وی از کلیپ پخش شده انتقاد کرد و اظهار داشت: این کلیپ 40 سال پیش ساخته شده است و نمی تواند به خوبی شهر و استان همدان را معرفی کند و باید استان همدان بهتر از این به مردم ایران معرفی شود.

رئیس کانون انجمن های گردشگری سراسر کشور ادامه داد: این کلیپ شاید برای خانمی که درخانه مشغول کار روزانه است مناسب باشد ولی برای کسی که کار گردشگری انجام می دهد کلیپ مناسب و کاملی نیست.

با همکاری تور گردانان برنامه هایی ساخته شود که باب میل آنها است

ایرج میلانی چهره ماندگار گردشگری ایران در ادامه مراسم ضمن پیشنهاد برای ساخت برنامه های کوتاه چند دقیقه ای از سوی تورگردانان، گفت: باید از فرصت استفاده کرد و برنامه هایی با همکاری تورگردانان ساخته شود که باب میل این قشر است.

وی با بیان اینکه تلویزیون برخلاف اینکه بی پول شده اما آنتن خالی ندارد، اظهار داشت: با همت همه تور لیدر ها می توان برنامه های کوتاه ساخت برنامه هایی که حدود هفت دقیقه باشد چرا که تلویزیون وقت برای پخش برنامه های کوتاه دارد اما برای برنامه های طولانی وقت نمی دهد.

کد خبر 2148645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha