۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

اسدی در گفتگو با مهر:

مردم در مقابل تخریب محیط زیست بی تفاوت نباشند/ حلقه انسانی که لبخند را بر لبان کوه شاه نشاند

مردم در مقابل تخریب محیط زیست بی تفاوت نباشند/ حلقه انسانی که لبخند را بر لبان کوه شاه نشاند

کرمان - خبرگزاری مهر: مسئول واحد ارتباطات و رسانه های کمیته نجات کوه شاه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از مردم خواست که در مقابل تخریب محیط زیست حساس بوده و تنها تماشگر آسیب هایی که به این حوزه وارد می شوند نباشند.

افشین اسدی که یکی از فعالان محیط زیست استان کرمان است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بحث کوه شاه بعد از اجتماعی که مردم در آنجا داشتند به حمدالله با دستور و مساعدت استاندار کرمان با جدیت پی گیری شد و تمامی گزارشات پنجگانه کمیته کارشناسی امروز در کارتابل استاندار قرار دارد و تمام آن گزارشات نیز به قرار اطلاع ما حاکی از این است که فعالیت معدن باید متوقف شود و آسیب های جدی بیشتر از این به محیط زیست وارد نشود.

اسدی در ادامه تصریح کرد: پرونده کوه شاه در حال حاضر در کشوی استاندار کرمان است و اگر آقای نجار به روال طبیعی کار و مساعدت مردمی اقدامات قابل انتظار را انجام دهد فعالیت معدن متوقف می شود و دغدغه دوستداران محیط زیست برطرف خواهد شد.

وی همچنین ابراز داشت: این اقدام برای یکی از معدود دفعاتی است می توانیم بگوییم ما نه تنها کوهی را از مرگ نجات دادیم بلکه جانداران و گیاهان و یک منطقه ارزشمند را از مرگ نجات داده ایم.

ثروت اندوزی از طریق تخریب محیط زیست خیانت است

اسدی اظهار امیدواری کرد که این خبر خوب می تواند برای کرمان و آیندگان آن تجربه ای باشد که رسانه ها به همراه تشکل های مردم نهاد می توانند در اقتصادی ترین کارها شرکت کنند و بدانند که برای ثروت اندوزی راه هایی بهتر از تخریب محیط زیست وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ثروت پیدا کردن راه های ساده تری دارد تا اینکه بخواهیم محیط زندگی خود و آیندگان را به خاطر آن خراب کنیم؛ این کار به جز خیانت به مملکت و نظام و آیندگان نخواهد بود و اتفاقی که ما در کوه شاه شاهد بر آن بودیم این است که حقیقتا به محیط زیست بی توجهی شد.

اسدی که مسئول واحد ارتباطات و رسانه های کمیته نجات کوه شاه نیز است، گفت: با توجه به دستورات مساعدی که از استاندار انتظار می رود می توان از تخریب بیشتر آن جلوگیری کرد و درسی خواهد شد برای همگان که می توان از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرد و ما باید بیشتر از آن که تماشاگر باشیم نسبت به  آسیب هایی که در جامعه، محیط زیست، ورزش و صنعت رخ می دهد مسئولیت اجتماعی داشته و بی تفاوت نباشیم.

حضور دوستداران محیط زیست از سراسر کشور در کرمان

اسدی همچنین ادامه داد : در همایش دو هزار نفری کوه شاه 800 نفر از خارج از استان بودند و سئوال من این است چند کرمانی تا به حال برای نجات دماوند، دریاچه ارومیه، جنگل های شمال و آسیب هایی که به صورت ملی مطرح شده است شرکت کرده اند؟

وی تصریح کرد: حضور دوستداران محیط زیست از شهرهای دیگر نشانگر این است که فرهنگ حفاظت از محیط زیست چه طبیعی چه منابع انسانی در کرمان باید نهادینه تر شود و وقتی شاهد حضور افرادی از تبریز، اصفهان و تمام گروه کوهنوردی یزد و  از شمال کشور، تهران و سیستان و بلوچستان هستیم حداقل برای ما آموزنده بود و باید کمی احساس مسئولیتمان را نسبت به این آسیب ها بیشتر کنیم.

مسئول واحد ارتباطات و رسانه های کمیته نجات کوه شاه در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه اقدامات مسئولان و هشدار مردم به مسئولان، امیدواریم این رابطه منطقی برقرار شود و مردم به موقع حساس بوده و مسئولین نیز حساسیت مردم را درک کنند و از همه مهم تر اینکه کوهی با ارزش غیر قابل توصیف که دومین کوه استان به شمار می رود و یکی از مرتفع ترین قله های کشور است را نگذاریم که بیشتر از این آسیب ببیند و اکوسیستم منطقه، سیستم بارانی منطقه و سدهای منطقه  دچار مشکل نشوند و این مهم به نتیجه برسد و یک بار دیگر خنده را روی لبان کوشا ببینیم.
 

کد خبر 2149865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha