۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

امروزبرگزار شد:

ششمین همایش کشوری پدافند غیر عامل در اراک برگزار شد/ ارتش سایبری تشکیل می‌شود

ششمین همایش کشوری پدافند غیر عامل در اراک برگزار شد/ ارتش سایبری تشکیل می‌شود

اراک – خبرگزاری مهر: ششمین همایش تخصصی پدافند غیرعامل کشوربا حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و جمعی از مدیران استانی به میزبانی استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ظهر یکشنبه در این همایش با اشاره به ظرفیت خوب مهندسی موجود در کشور گفت: باید با توسعه و نهادینه کردن مراحل تبدیل ایده های ناب در پدافند غیرعامل به دست این سرمایه های ارزشمند در نظام اجرایی کشور بستر رشد و پویایی نظام را فراهم کرد.

غلامرضا جلالی از پدافند غیر عامل به عنوان قلب نظام فنی،اجرایی و موتور محرک برنامه های کارامد کشور یاد کرد و افزود: درخشش نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه پدافند غیرعامل طی 34 سال اخیر علیرغم تحریم ها و تهدیدات دشمنان بر کسی پوشیده نیست و مصون سازی کشور در برابر تهدیدات مختلف داخلی و خارجی به عنوان اولویت جدی و خواست مقام معظم رهبری، ساماندهی و تقویت اصول پدافند غیرعامل در نظام فنی و مهندسی در دستور کار قرار دارد.

پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه

وی با بیان این که پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه ضروری است که با هدف بازدارندگی و تداوم و فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات انجام می شود گفت: مفاهیم راهبردی پدافند غیرعامل باید در قالب برنامه های آمایش سرزمین، برنامه های توسعه و سند چشم انداز نظام به دقت دنبال و عملیاتی شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: با توجه به این که چند منظوره کردن طرح های اجرایی کشور از نیازهای ضروری کشور است باید در هزینه های عمرانی به جز کاربری خاص تعریف شده، زمینه های پدافند غیرعامل و اهداف دستگاه های دیگر نیز به منظور کاهش هزینه ها اعمال شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقدامات پدافند غیرعامل سایبری در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران جایگاه پنجم را در بین کشورهای دنیا در حوزه پدافند غیرعامل دارد.

دکتر جلالی با بیان این که با توجه به حساسیت این حوزه هم اینک سند پدافند سایبری کشور تدوین شده  گفت: در پی تشکیل قرارگاه پدافند سایبری کشور از یک و نیم سال پیش، کمیته دایمی پدافند غیرعامل سایبری به ریاست نیروی های مسلح با ریزبرنامه ها و وظایف مشخص استانی در سطح کشور فعال شده است.

وی در  ادامه از تدوین برنامه برای برگزاری سه رزمایش آمادگی سایبری در استانها و برنامه ریزی وسیع برای گسترش رزمایش های سایبری در هفته پدافند غیرعامل (چهار تا دهم آبان ماه) در استانها  خبر داد و گفت: اقدامات عملیاتی پدافند غیرعامل در حوزه سایبری در سه سطح ایمنی سایبری کاربران، تهدیدات هکرها و کسانی که اهداف سیاسی و غیرسیاسی دارند با منشا هدفگیری کل تاسیسات سایبری کشور تدارک و در حال اجراست.

تشکیل ارتش سایبری از جمله اقدامات مهم در دست اجرا است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به  تهدیدات کلان سایبری به کشور گفت: تشکیل ارتش سایبری و مفاهیم فرماندهی سایبری از جمله اقدامات مهم در دست اجرا در این راستا است.

دکتر جلالی یادآور شد: در سطح ایمنی سایبری کاربران دستگاه های اجرایی، تمامی کسانی که با اطلاعات یا پایگاه های الکترونیکی و فضاهای سایبر سرو کار دارند موظف شده اند که ایمنی تجهیزات خود را بر مبنای دستورالعمل های ابلاغی افزایش دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به موقعیت استراتژیک استان مرکزی در کشور گفت: استان مرکزی با برخورداری از صنایع مادر، جمعیت دانشجویی، کشاورزی و قرار گرفتن در بزرگراه های کشوری از موقعیت استراتژیکی در کشور برخوردار است.

ابوالقاسم نصراللهی با اشاره به جایگاه مهم و اساسی موضوع پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی افزود پدافند غیرعامل به عنوان سرمایه ای بزرگ برای استان بوده و باید علاوه بر مدیریت بحران در تمامی سطوح غیرعامل باظرافت دیده شود.

گفتنی است ششمین همایش دو روزه پدافند تخصصی غیر عامل کشور  که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران استانی این نهاد برگزار می شود، امور آسیب شناسی عوامل و مراحل اجرایی و مهندسی، تقویت سطوح پیشگیرانه و چگونگی برنامه ریزی و عمل در حوزه استراتژیک و زیرساختی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

کد خبر 2150183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha