۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۳

کلانتری خبر داد:

افزایش 1.7 برابری شوری آب های زیر زمینی در کشور

افزایش 1.7 برابری شوری آب های زیر زمینی در کشور

ارومیه – خبرگزاری مهر: دبیر تشکل خانه کشاورز کشور نسبت به افزایش 1.7 برابری شوری آبهای زیرزمینی در کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری بعد از ظهر یکشنبه در جمع اعضای خانه کشاورز آذربایجان غربی، استفاده بی رویه از آبهای موجود را از مهمترین علل بروز این پدیده عنوان کرد و افزود: هم اکنون در شرق کشور با کمبود آب شیرین مواجه هستیم که این کمبود موجب شده تا شوری آب در شرق کشور افزایش یافته و موجب ضرر و زیان های فراوانی به اراضی زیر کشت پسته شود.

وی با بیان اینکه مرکز کشور نیز اکنون با مشکل شوری آب روبه رو است اظهارداشت: با توجه به موقعیت کنونی این امر بتدریج دامنگیر استان های غربی نیز می شود که نیازمند توجه مسئولان است.

کلانتری با بیان اینکه توسعه بدون برنامه ریزی باعث تخریب محیط زیست و منابع تولید کشور می شود اعلام کرد: افزایش جمعیت و نیاز به تولید، باعث رشد کیفی و کمی تولید شده در حالی که این افزایش تولید بدون توجه به ذخایر و منابع موجود آثار زیانباری را برای کشور به بار آورده است.

دبیر تشکل خانه کشاورز کشور با اشاره به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه نیز افزود: بحران تالاب بین المللی دریاچه ارومیه نمونه بازری از توسعه غیرمتوازن است که هنوز شاهد پیامدهای مهم این پدیده هستیم.

وی استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی به همراه وجود چاه های فراوان در حوضه آبریز دریاچه و حفر چاه های جدید را از عواملی ذکر کرد که بر بروز این بحران و ادامه آن دامن می زنند.

کلانتری با گلایه از عدم توسعه متوزان بخش کشاورزی نیز گفت: این امر حاصل تصمیمات فردی و نیز برخی تجربیات نامناسب است که باید در سالهای آتی چاره اندیشی اساسی شود.

دبیر تشکل خانه کشاورز کشور همچنین از خانه کشاورز به عنوان یکی از مهمترین تشکل های صنفی در کشور نام برد  گفت: بدون فعالیت تشکل ها امکان دفاع از حق و حقوق کشاورزان و نیز جامعه فعال در بخش امکانپذیر نیست.

در پایان این نشست هدایت فلاحت به عنوان دبیر جدید اجرایی خانه کشاورز مرکز استان آذربایجان غربی معرفی شد.

کد خبر 2150243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha