۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

همزمان با عید قربان در قم؛

20 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در قم نظارت می‌کنند

20 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در قم نظارت می‌کنند

قم - خبرگزاری مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم از فعالیت 20 اکیپ ثابت و سیار این اداره کل همزمان با عید قربان به منظور نظارت بر ذبح دام ها خبر داد.

محمد جواد امیدواریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات اداره کل دامپزشکی استان قم در خصوص چگونگی نظارت در ذبح دام ها همزمان با عید قربان در سطح استان گفت: همزمان با عید قربان 20 اکیپ دامپزشکی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظران شرعی بر چگونگی ذبح دام ها در سطح استان نظارت دارند.

وی با بیان این که این اکیپ‌ها شامل 5 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار خواهند بود، تصریح کرد: اکیپ‌های سیار اداره کل دامپزشکی استان قم از ساعت 6 و نیم صبح روز عید قربان به منظور نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در قربانی‌ها، در مکان هایی که شهرداری از قبل به منظور فروش دام زنده در سطح شهر قم در نظر گرفته است، فعال خواهند بود.

ذبح دام قربانی در محل کشتارگاه صورت گیرد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم با تاکید بر این که حدالامکان خانواده ها به منظور رعایت نکات بهداشتی، ذبح دام قربانی خود را در 2 کشتارگاه شهر قم انجام دهند تا این کار زیر نظر کارشناسان انجام شود، ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان قم برای خانواده هایی که به دلیل برخی اعتقادات مایل به ذبح دام در منازل خود هستند،امکان اعزام اکیپ به محل را فراهم کرده است.

تماس با شماره 1512 برای اعزام اکیپ دامپزشکی

وی یادآور شد: شهروندان می توانند با شماره تلفن 1512 تماس گرفته تا ما اکیپ های ثابت خود را به جهت نظارت بر سلامت دام زنده، گوشت و آلایش های استحصال شده از دام ذبح شده، به محل اعزام کنیم.

امیدواریان در ادامه افزود: از خانواده ها درخواست می شود تا برای خرید دام زنده به محل های مجاز و در نظر گرفته شده از سوی شهرداری مراجعه کنند و به هیچ وجه از مکان های متفرقه دام خود را تهیه نکنند، همچنین از کشتار خارج از چارچوب دام ها خودداری کنند تا هم سلامت خود و هم دیگر شهروندان تامین شود.

کد خبر 2153881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha