۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

خسروی:

استاندار سمنان با نظر مجمع نمایندگان استان انتخاب شد/شروع طوفاني فعاليت دولت تدبير و اميد

استاندار سمنان با نظر مجمع نمایندگان استان انتخاب شد/شروع طوفاني فعاليت دولت تدبير و اميد

سمنان - خبرگزاری مهر: نماينده مردم شهرستانهاي سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخاب محمد وكيلي استاندار جديد با نظرات مجمع نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیر ضا خسروی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل اوقاف امور خیریه استان سمنان با اشاره به انتخاب استاندار جديد، به شيوه انتخاب استانداران در دولت جديد اشاره كرد و افزود: در اين دولت با توجه به هماهنگي كه بين مجلس و دولت وجود دارد در انتخاب استانداران از نظرات نمايندگان مجلس و نيز نماينده ولي فقيه در استانها و حتي صاحبنظران استفاده شده است.

وي اظهار داشت: در مورد انتخاب محمد وكيلي استاندار جديد سمنان نيز نظرات مجمع نمايندگان گرفته شد و اين انتخاب نيز منطبق با خواست نمايندگان انجام شد.

نماينده مردم شهرستانهاي سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ديدگاه دولت روحاني در انتخاب استانداران بر مبناي مسايل عمراني و اقتصادي است و استاندار جديد سمنان نيز داراي پيشينه اي در اين بخش ها است.

خسروی با بيان اينكه نمايندگان استان سمنان بر انتصاب استاندار غير بومي به توافق رسيدند خاطرنشان كرد: در مذاكره با استاندار جديد در انتخاب معاونان و مديران اجرايي اين استان ضمن برخورداري از شرايط مطلوب و داشتن تقوا و تخصص بر انتخاب و به كارگيري نيروهاي بومي تاكيد شده است.

وي، سمنان را از نظر نيروي انساني استاني مستعد دانست و گفت: بيش از ۲۰۰ نفر از نيروهاي توانمند اين استان هم اكنون در بخشهاي مختلف اجرايي و دانشگاهي مشغول به كارند و سمنان توان تشكيل يك كابينه جديد با اين نيروها را حتي دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: براي انتخاب استاندار سمنان نيز بين ۱۰ تا ۱۵ نفر گزينه مورد بررسي قرار گرفتند.

خسروی با اشاره به اینکه سیاست‌های یکسانی جهت وفاق و همدلی نمایندگان در مجمع نمایندگان استان سمنان تدوین شده است، گفت: در راستای همان سیاستها، در بحث گزینش مدیران استانی نیز مواردی مطرح شده است و سعی می‌شود مدیران بومی با یک شرایط مساوی برای مسئولیت‌های استانی انتخاب شوند و همه نمایندگان گزینه‌های بومی خود را اعلام می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در انتخاب مدیران استانی دیدگاه مجمع نمایندگان استان این است که کسانی که انتخاب می‌شوند دیدگاه و تفکر سرمایه‌گذاری داشته باشند و سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات این حوزه را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

نماينده مردم شهرستانهاي سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: وفاق و همدلی خوبی بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و تقسیم‌بندی شده است که نمایندگان استان در جلسات کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور پیدا کنند و سعی کردیم در بررسی مشکلات استان و پیگیری خواسته‌های مردم استان حضور فعال و جدی داشته باشیم.

خسروی با طوفاني توصيف كردن شروع فعاليت دولت تدبير و اميد گفت: دولت دكتر روحاني در بخش هاي سياسي و اقتصادي تاكنون عملكرد خوبي داشته است.   

وي با بيان اينكه به نسبت عملكرد اين دولت را در بخشهاي مختلف خوب مي دانيم افزود: در بخش سياسي نيز قدم هاي خوبي برداشته شده بطوريكه به گفته رئيس جمهوري در اين مدت به اندازه ۵۰۰ روز كار صورت گرفته است.

خسروی ابراز داشت: اميدواريم اين عملكرد روز به روز بهتر شود و شاهد نتايج آن در بازار و اجتماع باشيم.

نماينده مردم شهرستان های سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه راه هاي ارتباطي سمنان با جنوب و شمال اين شهرستان بايد باز شود، از اختصاص اعتبار براي مطالعه طرح راه ارتباطي سمنان – يزد خبر داد و گفت: مطالعات اين طرح به زودي آغاز مي شود و اميدواريم هرچه سريعتر راه ارتباطي سمنان به يزد باز شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهي ورودي و خروجي شهر سمنان نيز از ديگر موارد در حال پيگيري است، افزود: با توجه به اينكه بودجه هاي عمراني كم است، اما در همين راستا ملاقات هاي متوالي و متعددي با وزارت راه و شهرسازي داشته ايم تا ورودي و خروجي سمنان هرچه سريعتر ساماندهي شود.

خسروی با اشاره به اينكه فرودگاه يكي از مطالبات مردم سمنان و اولويت هاي پيگيري ما است گفت: فرودگاه محور توسعه است و راه اندازي فرودگاه سمنان مي تواند در جذب گردشگر و سرمايه گذار بسيار موثر باشد.

نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه همچنين از اختصاص اعتبار براي مطالعه و انتقال آب درياي خزر، احداث سد فينسك، دانشكده روانشناسي مهديشهر، پيراپزشكي سرخه، دانشكده دامپزشكي شهميرزاد و... در بودجه سالجاري خبر داد و گفت: براي تجهيز بخش سوانح سوختگي بيمارستان كوثر سمنان نيز در اصلاحيه بودجه سالجاري اعتبار قابل ملاحظه اي در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اينكه يك وفاق و همدلي مناسبي بين نمايندگان استان سمنان ايجاد شده است، افزود: مشتركات ما خيلي بيشتر از اختلافات ما است و بايد اين مشتركات را پيدا و با وفاق و همدلي از حق مردم استان دفاع كنيم.

خسروی با اشاره به دو وظيفه قانونگذاري و نظارت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: من به شخصه سعي كردم در تمام جلسات كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي شركت كنم و حضور فعال داشته باشم و بيش از حدود 25 بار در صحن علني مجلس در بخشهاي مختلف نظرات كارشناسي خود را ارائه داده ام.

نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه با بيان اينكه دکتر روحاني در نشستی پیرامون برنامه هاي سفر خود به نيويورك گزارشي را ارائه داد، افزود: رئيس جمهور تأكيد كرد كه در این سفر، هرگز از مواضع و اصول انقلابي و اسلامي نظام خارج نشديم و بر منافع ملت و نظام در چارچوبي كه رهبري مشخص كرده بودند تأكيد كرديم.

وي در خاتمه ادامه داد: رئيس جمهور در خصوص ديدار با روساي جمهور ساير كشورها نيز گفت كه در ديدار با مقامات كشورهاي مختلف از حقوق مردم ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي نيز تأكيد شد.

کد خبر 2153991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha