۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

استقبال از آثار آلیس مونرو پس از بردن جایزه نوبل

استقبال از آثار آلیس مونرو پس از بردن جایزه نوبل

با اعلام نام آلیس مونرو بانوی کانادایی به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل 2013، استقبال از کتاب‌های او در سراسر جهان بیشتر از همیشه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانادین پرس، جایزه نوبل برای آلیس مونرو او را به فردی بسیار ثروتمندتر از آنچه هست بدل خواهد کرد.

از زمانی که اعلام شد این نویسنده 82 ساله به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل انتخاب شده، همه نسخه‌های موجود به قلم وی و همه آنهایی که در انبارها موجود بودند، راهی قفسه‌های کتابفروشی‌ها شد.

این نویسنده کانادایی که برای مجموعه داستان‌های کوتاهش شهرت دارد، در همین فاصله کوتاه شاهد قرار گرفتن دو عنوان از کتاب‌هایش شامل «زندگی عزیز» و «بهترین داستان های من» در فهرست 20 کتاب پرفروش آمازون شده است.

اما تنها از این دو عنوان استقبال نشده و کتاب‌های دیگر او که در گذشته های دورتر نوشته شده بودند نیز وارد فهرست پرفروش‌ها شدند. خرده فروشان نیز می‌گویند تلاش دارند تا از اهدای جایزه ادبی نوبل به این نویسنده استفاده کنند و برای کتاب‌هایش مخاطبان جدیدی پیدا کنند.

به گفته فروشگاه زنجیره ای ایندیگو بوکز در کانادا کتاب های مونرو اکنون در مرکز توجه قرار دارند و در هفته‌های آینده نیز انتظار می رود استقبال از آنها بیشتر شود.

خانم مونرو به عنوان اولین نویسنده کانادایی این جایزه را به سرزمین‌های شمالی برده است . او علاوه بر فروش بسیار کتاب‌هایش اکنون جایزه‌ای را که مبلغ آن بیش از یک میلیون دلار است نیز دریافت خواهد کرد.

روز پنج شنبه آکادمی نوبل با نامیدن مونرو به عنوان «استاد داستان کوتاه معاصر» وی را شایسته دریافت جایزه ادبی نوبل خواند و نامش را پس از دوریس لسینگ بانوی انگلیسی به عنوان سیزدهمین بانوی برنده این جایزه در تاریخ نوبل ثبت کرد.

کد خبر 2154223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha