۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

مسئول شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان مشخص شد

مسئول شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان مشخص شد

معاون اول رئیس جمهور از تشکیل چهار کمیته انرژی، ‌حمایت از خانوار، ‌اقتصاد کلان و تولید در ستاد هدفمند سازی یارانه ها خبر داد و گفت: دولت با شناسایی کامل سه دهک که نیازی به یارانه ها ندارند، یارانه آنها را حذف می‌کند، ضمن اینکه ستاد هدفمندی یارانه‌ها مسئول شناسایی دهک‌های بالای درآمدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران در مورد ابزارهای شناخت دهک‌های جامعه گفت: باید به سمتی برویم که به جای حذف یارانه چند دهک، افراد نیازمند دریافت یارانه را شناسایی کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با اعلام اینکه در حال حاضر گروهی در دولت مسئول انجام این کار هستند، افزود: کمیته حمایت از خانوار ستاد هدفمندسازی یارانه ها با مسئولیت وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد تا گروه های نیاز به توجه و حمایت ویژه را شناسایی کند.

وی با اشاره به آسیب شناسی که در موضوع هدفمند کردن یارانه ها صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت در نظر دارد با شناسایی کامل سه دهک که نیازی به یارانه ها ندارند، یارانه آنها را حذف کند.

جهانگیری افزود: دولت در نظر دارد در موضوع هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه ها به خانوارها با بررسی و آسیب شناسی دقیق، یارانه ها را برای آن دسته از افرادی که نیازمند به آن هستند، پرداخت کند.

وی ادامه داد: البته بحث آسیب شناسی در زمینه قانون هدفمند کردن یارانه ها هم اکنون ادامه دارد و از طرفی در نظر داریم تا در شناسایی این دهک ها دقت و تدابیر ویژه ای را اتخاذ کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: کمیته اقتصاد کلان این ستاد هم به نحوی اجرای هر چه بهتر مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها را رسیدگی می‌کند و وظیفه کمیته تولید این ستاد هم بررسی کامل آثار مرحله نخست و دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها است.

جهانگیری در مورد زمان اعلام نتایج انجام برنامه 100 روزه اقتصادی دولت عنوان کرد: مهمترین اقدام ما این است که فعلاً شتاب تورم کند شود و برای تحقق آن نیازمند کنترل عوامل ایجاد کننده تورم هستیم. دولت در ماه نخست آغاز به کارش مصوباتی داشت که بخش زیادی از موانع را برطرف کرد و مصوبات جدیدی هم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل کنترل تورم افزایش عرضه کالاها است، عنوان کرد: اگر تولیدگران ما به بحث مدیریت کیفیت و استانداردهای جهانی بی‌توجه باشند در ادامه کارشان مشکل ایجاد می‌شود.

کد خبر 2155574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha