۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

نخستین مرکز آموزش علمی کاربردی مناطق نفتخیز افتتاح شد

نخستین مرکز آموزش علمی کاربردی مناطق نفتخیز افتتاح شد

اهواز - خبرگزاری مهر: مراسم شروع به کار رسمی مرکز علمی - کاربردی مناطق نفت خیز جنوب پیش از ظهر امروز شنبه در مجموعه فرهنگی شماره یک صنعت نفت اهواز بر گزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه علمی - کاربردی خوزستان و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید با تبریک به دانشجویان جدید الورود این مرکز گفت: از گذشته نیروهایی که در مراکز آموزشی مرتبط با صنعت نفت آموزش می دیدند از نظر سطح علمی در مرتبه ممتاز قرار داشتند به نحوی که شرکتهای بزرگ بین المللی  همواره خواستار بکار گیری آنها بودند.
 
حمید بورد با بیان اینکه  پیشینه تاسیس اولین مرکز آموزشی صنعت نفت به سال 1314 شمسی باز می گردد، افزود: مقوله توسعه آمورش به عنوان زیربنای توسعه، همواره یکی از مهمترین اولویتهای این شرکت بوده و ما آماده ایم تا دیگر مراکز آموزشی تحت نظارت خود را در سایر شهرهای نفتخیز از جمله آغاجاری، گچساران و مسجد سلیمان راه اندازی کنیم.
 
همچنین در این مراسم نوراله حسن زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان با بیان اینکه هم اکنون 18 هزار داتشجوی علمی کاربردی در 27 مرکز استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در بهمن ماه امسال سه تا چهار مرکز دیگر نیز افتتاح می شود.
 
وی همچنین با تقدیر از تلاشهای های فراوان صورت گرفته در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در راستای راه اندازی این مرکز آموزشی بیان کرد: با توجه به فاصله ای که بین نیاز صنعت و دانشگاه وجود دارد، افتتاح چنین مرکزی در مناطق نفتخیز جنوب می تواند این نیاز را تا حد زیادی مرتفع کند. همچنین با توجه به پتانسیلهای بالایی که در این شرکت می بینیم، اطمینان داریم که این مرکز به عنوان الگویی از دانشهای کاربردی در کشور مطرح خواهد شد.
 
در ادامه این مراسم  شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شو رای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تلاش دوچندان در عرصه آموزش، تصریح کرد: از دانشجویان می خواهم پیشروی در عرصه جهاد علمی را مهمترین آرمان خود قرار دهند.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با مطلوب ارزیابی کردن ارتباط کنونی بین صنعت نفت و دانشگاه ادامه داد: ایران کشوری است که هم اکنون با شتاب مرزهای توسعه و بالندگی را در می نوردد و امیدواریم تا با علم جوانان این سرزمین شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر به ویژه در صنعت پیشران اقتصادی کشور یعنی نفت و گاز باشیم.
 
در پایان این مراسم عبدالنبی نجفی پور، مدیر آموزش و بهبود نیروی انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن ارائه گزارشی از پیشینه تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای در صنعت نفت به معرفی برنامه های آموزشی برای رشته های پذیرش شده در  مرکز علمی - کاربردی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز پرداخت.
 

کد خبر 2158081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha