۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴

با صدور پيامي/

فرماندار سنندج در پیامی در گذشت مرحوم محی الدین حق شناس را تسلیت گفت

فرماندار سنندج در پیامی در گذشت مرحوم محی الدین حق شناس را تسلیت گفت

سنندج – خبرگزاري مهر: ولي الله میرزایی اصل فرماندار سنندج در پیامی در گذشت مرحوم محی الدین حق شناس را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پيام فرماندار شهرستان سنندج آمده است: درگذشت شاعر و نویسنده فقید جناب آقای محی الدین حق شناس موجب تاسف و تالم جامعه هنرمندان و عموم مردم شریف سنندج شد. بی شک تلاش های ارزشمند این استاد گرانقدر در راه اعتلای فرهنگ عمومی همواره در خاطره ها خواهد ماند و جامعه هنری برای همیشه وامدارکوشش ها و مهربانی های بی دریغ این هنرمند فرهیخته است .

این ضایعه اسفناک را به بستگان و خانواده محترم حق شناس و مردم فرهنگ دوست و هنرپرورسنندج تسلیت عرض نموده برای آن عزیزسفر کرده غفران و رحمت الهی ازدرگاه حضرت دوست مسئلت دارم.

محی الدین حق شناس خالق منظومه "شاره که م سنه" شاعر و ادیب نامور سنندجی روز سه شنبه دار فاني را وداع گفت.

مرحوم حق شناس در طول زندگی خود اشعار فراوانی را با زبان کردی و فارسی در رابطه با ویژگی های مردم کردستان و مناطق گردشگری شهر سنندج به روایت در آورد که از مهمترین آنها می توان به شعر "شاره که م سنه" که در وصف شهر سنندج سروده شده بود، اشاره کرد.

مرحوم حق شناس علاوه بر مجموعه شعر "شاره که م سنه" که به زبان کردی به چاپ رسیده است، یک مجموعه شعر به زبان فارسی را نیز منتشر کرده و مجموعه خاطرات و بیوگرافی وی نیز در دست چاپ است.

مرحوم محی الدین حق شناس که یکی از برجسته ترین شعرای مردمی بود و از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار بود، چندین بار در استان کردستان به عنوان چهره برتر فرهنگی مورد تجلیل قرار گرفته بود.

کد خبر 2158251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha