تحولات امنیتی سوریه/

بیانیه ارتش آزاد برای بازداشت فرمانده خود/ هدف بعدی داعش پس از سرکوب گردان "طوفان شمالی"

بیانیه ارتش آزاد برای بازداشت فرمانده خود/ هدف بعدی داعش پس از سرکوب گردان "طوفان شمالی"

نیروهای گروه مسلح موسوم ارتش آزاد با صدور بیانیه ای سوال برانگیز خواستار بازداشت "سلیم ادریس" فرمانده خود شده اند تا مهر تاییدی بر افزایش شکاف و دودستگی میان گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، فرماندهی مشترک ارتش آزاد در سوریه با صدور بیانیه ای خواستار بازداشت "سلیم ادریس" رئیس ستاد مشترک این ارتش شده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد از سوی قدرتهای خارجی تحمیل شده و با برعهده گرفتن مسئولیت عملیات "تحریر الساحل" (سیطره بر روستاهای حومه لاذقیه) در دام نظام سوریه افتاده است.

منابع امنیتی معتقدند صدور این بیانیه در راستای تلاش ارتش آزاد برای بهبود وجهه خود و شانه خالی کردن از کشتار صدها نفر از مردم بیگناه در حومه لاذقیه است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- روزنامه سوری الوطن اعلام کرد: تحولات میدانی حاکی از آن است که گروه تروریستی موسوم به داعش (دولت اسلامی در عراق وشام) پس از سرکوب و از بین بردن گردان عاصفه الشمال (طوفان شمالی) در تلاش برای آغاز عملیات علیه گردان التوحید وابسته به اخوان المسلمین سوریه است.

اعضای گردان عاصفه الشمال که به دولت ترکیه مرتبط بود، اخیرا توسط نیروهای داعش تار و مار شدند.

- گروههای مسلح در سوریه نخستین تصویر از "کنستانتین گورافیلوف" وبلاگ نویس و گردشگر روس را که اخیرا به طور غیرقانونی از مرز ترکیه وارد سوریه شده بود، منتشر کردند. وی چند هفته پیش پس از ورورد به سوریه توسط گروههای مسلح بازداشت شده بود.

کد خبر 2159373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha