۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۵

در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

" امیر ارسلان نامدار" به روی صحنه رفت

" امیر ارسلان نامدار" به روی صحنه رفت

همدان- خبرگزاری مهر: در پنجمین روز از برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نمایش" امیر ارسلان نامدار" در بخش نوجوان به روی صحنه رفت.

 به گزارش خبرنگارمهر، این نمایش عصر دوشنبه به کارگردانی حسین چراغی و نویسندگی مسعود ملک یاری در بخش نوجوان جشنواره در تالار فجر همدان به اجرا در آمد.

این نمایش که داستان کهن امیر ارسلان نامدار را با اجرای عروسکی به تصویر کشیده بود با اجرای چندین بازیگر که عروسک هایی را در دست داشتند به اجرا در آمد.

کارگردان نمایش" امیر ارسلان نامدار" در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایش برای گروه سنی نوجوان بوده و بر اساس یک داستان و قصه کهن ایرانی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این داستان سعی شده که یک افسانه ملی به سبک مدرن در بیآید، عنوان داشت: قصه های ایرانی این قابلیت را دارند که به طور مدرن بازگو شوند.

تئاتر باید منتقل کننده مفاهیم باشد

چراغی ادامه داد: بنده به عنوان یک کارگردان تئاتر به آموزش محور بودن تئاتر اعتقادی ندارم.

کارگردان نمایش" امیر ارسلان نامدار" با بیان اینکه تئاتر باید منتقل کننده مفاهیم باشد، ابراز داشت: تئاتر نباید آموزش محور بوده بلکه باید حاوی مفاهیم مختلف باشد.

چراغی با اشاره به اینکه این مفاهیم می تواند شامل عشق،مهرورزی، و یا حماسه و غیره باشد، گفت: موفقیت یک تئاتر در این بوده که چقدر بتواند در انتقال مفاهیم موفق شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به آموزش محور بودن تئاتر از بیخ و بن غلط است، بیان داشت: در داستان این نمایش انتهای داستان باز گذاشته شده تا تماشگر خود در مورد پایان داستان تصمیم بگیرد.

کارگردان نمایش" امیر ارسلان نامدار" ابراز داشت: قصه هایی که در تئاتر بازگو می شود باید طوری باشد که تماشگر در آن دخیل شده و خود نتیجه داستان را بگیرد.

کد خبر 2159930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha