۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

آیت الله نعیم آبادی:

مسئولان سیاسی گزارش غلط از وضعیت هرمزگان ارائه ندهند/ مردم پارسیان مخالف الحاق به فارس هستند

مسئولان سیاسی گزارش غلط از وضعیت هرمزگان ارائه ندهند/ مردم پارسیان مخالف الحاق به فارس هستند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: متاسفانه عده ای به دروغ گزارش داده بودند که مردم پارسیان در جشن جداسازی مناطقی از این شهرستان و الحاق آن به استان فارس شرکت کرده اند در حالی که خود مردم می گفتند این گونه نبوده و مسئولان سیاسی نباید گزارش غلط ارائه دهند و باید با گزارش دهندگان دروغ برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به روز خانواده، عنوان کرد: در اسلام هیچ بنایی مفیدتر و گرامی تر از خانواده نیست و با آسیب دیدن و متلاشی شدن بنای خانواده همه چیز متلاشی می شود و ما باید کاری کنیم تا خانواده آسیب نبیند.

وی در ادامه با بیان اینکه با روند فعلی حدود 23 سال دیگر جمعیت کشور ما به 45 میلیون نفر می رسد، اظهار داشت: در حال حاضر از هر ازدواج یک فرزند باقی می ماند در حالی که در گذشته خانواده ها چهار و یا بیش از این فرزند داشتند و جمعیت کشور ما نیز افزایش پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در کشورمان، افزود: این پدیده بد اجتماعی، مدنیت ما را تهدید می کند و برای حل این مشکل خانواده ها باید به فرهنگ قدیم بازگردند و شرایط ازدواج را برای فرزندان خود آماده کنند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: سخت گیری در خصوص مسئله ازدواج جامعه را از دورن می پوساند و خانواده ها و جوانان ما باید ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ ازدواج آسان در جامعه رواج پیدا کند.

وی با بیان اینکه به تاخیر انداختن ازدواج و ایجاد مشکل برای ازدواج جوانان گناه است، تصریح کرد: امیدواریم در این خصوص عقلانیت جایگزین اقدامات احساسی شود و جامعه با روی آوردن به منطق از سقوط در دره ای عمیق نجات پیدا کند.

خطیب نماز جمعه بندرعباس در ادامه به روز تکریم بازنشستگان اشاره کرد و بیان داشت: به علت شرایطی که بازنشستگان دارند دولت و خود خانواده ها باید به این قشر توجه بیشتری داشته باشند و دولت نیز باید حقوق بازنشستگان را به موقع و به میزان کافی پرداخت و به امورات آنها رسیدگی کند.

آیت الله نعیم آبادی ضمن گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی، عنوان کرد: بسیج دانش آموزی نهادی مطمئن برای تربیت افرادی سالم است و خانواده ها بهتر است تا فرزندان خود را برای ورود به بسیج دانش آموزی تشویق کنند.

وی همچنین با اشاره به روز مباهله، اظهار داشت: زمانی که فرد و یا افرادی با دلایلی کاملا محکم و استدلالی قوی در خصوص مسئله ای قانع نمی شوند و طرف دیگر را انکار می کنند، بهترین کار مباهله و سپردن مسئله به قدرت بی انتهای خداوند است و این کار زمانی که مسیحیان نجران در مقابل پیامبر اسلام (ص) لجاجت کردند و حضرت عیسی (ع) را خدا می دانستند، به پیشنهاد پیامبر بزرگوار اسلام صورت گرفت و این عده در مقابل پیامبر تسلیم شدند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان گزارشی از سفر خود به شهرستان پارسیان ارائه کرد و گفت: بنده به مسئولان توصیه می کنم که از وضعیت پارسیان سیاه نمایی نکنند چون پیش از رفتن بنده به این شهرستان عده ای می گفتند که رفتن من به مصلحت نیست و شرایط آن منطقه بحرانی است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: سفر بنده به پارسیان یکی از پر برکت ترین سفرهایی بود که تا کنون داشته ام و از مسئولان می خواهم که در خصوص وضعیت پارسیان سیاه نمایی نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم پارسیان مخالف جدا شدن بخش هایی از این شهرستان و الحاق آن به استان فارس هستند، تصریح کرد: مردم همان روستاهایی که براساس مصوبه ای قرار شده بود به استان فارس ملحق شوند، مخالف این جداسازی هستند و این مسئله را به بنده اعلام کردند و تمامی استان هرمزگان در این خصوص یکپارچه یک حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای به دروغ گزارش داده بودند که مردم پارسیان در جشن جداسازی مناطقی از این شهرستان و الحاق آن به استان فارس شرکت کرده اند در حالی که خود مردم می گفتند این گونه نبوده و مسئولان سیاسی نباید گزارش غلط ارائه دهند و باید با گزارش دهندگان دروغ برخورد شود.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه سفر بنده موجب ایجاد وحدت بیشتر در این منطقه شد، افزود: متاسفانه عده ای تلاش می کردند با گزارشات دروغ از این سفر جلوگیری کنند و امیدوارم قلم هایی که چنین گزارش های دروغی می نویسند بشکند.

وی بیان داشت: متاسفانه مواردی را نیز مطرح کرده اند که هرمزگان میدان تاخت و تاز وهابیت شده در حالی که وهابیت در این استان جایگاهی ندارد و نباید با این سیاه نمایی ها آبروی هرمزگان را برد.

کد خبر 2162022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha