۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

دومین موزه زیر آب جهان در قشم راه اندازی شد

دومین موزه زیر آب جهان در قشم راه اندازی شد

قشم - خبرگزاری مهر: مدیر اجرایی موزه غدیر خلیج فارس گفت: دیدار با تندیس هفت تن از مشاهیر بنام ایران در نخستین موزه زیر آب ایران با سفر به زیر آبهای خلیج فارس در سواحل جزیره زیبای قشم امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل دلشاد بیان داشت: تندیس پرفسور محمود  حسابی، زکریا رازی، استاد محمد حسین شهریار، ابوالقاسم فردوسی، غلامرضا تختی، میرزا محمد تقی خان امیر کبیر و محمد حسین فهمیده در عمق تقریبی 6 متری آبهای خلیج فارس در کنار پارک زیتون قشم نصب شده است.

وی ادامه داد: انتقال تندیس مشاهیر بزرگ ایران در حوزه های شعر و ادب، ریاضی، ورزشی، سیاسی، پزشکی و دفاع مقدس به موزه زیر آب در قشم را با هدف آشنا ساختن گردشگران داخلی و خارجی با مشاهیر عرصه های مختلف ایران زمین برشمرد.

به گفته دلشاد، موزه غدیر خلیج فارس به عنوان نخستین موزه زیر آب ایران و دومین موزه زیر آب دنیا پس از موزه زیر آب در کشور مکزیک نقش مهمی  در توسعه گردشگری در این منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از بتن مخصوص برای ساخت این تندیس ها همچنین از وزن یک هزار و 500 کیلو گرمی برای هر یک از این تندیس های انتقال یافته به زیر آب در جزیره قشم خبر داد.

به گفته رئیس هیات ورزش های جانبازان استان فارس، با گذشت سه روز از نصب تندیس مشاهیر در جزیره زیبای قشم،چندین گروه غواصی با سفر به زیر آب از نخستین موزه زیر آب ایران بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به هزینه  100 میلیون ریالی برای ساخت این تندیس ها بیان داشت: هزینه ساخت تندیس هفت مشاهیر یاد شده بدون دریافت کمک از هیچ دستگاه و ارگانی و به صورت شخصی و با مشارکت چهار تن از جانبازان استان فارس طی مدت یک ماه ساخته شده است.

نصب تندیس شهدای خلیج فارس در آبهای محدوده پارک زیتون قشم و برگزار ی هشت دوره مسابقه شنا یادواره شهدای 12 تیر ماه سالگرد سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو وینسنس حد فاصل اسکله مدکندآلو تا جزیره هنگام به مساحت دو کیلومتر و نیز مسابقه شنا از اسکله بندر پل تا بندر لافت نیز از دیگر فعالیت های ماندگار این گروه از جانبازان استان فارس در جزیره قشم است.

اعزام اولین تیم فوتبال جانبازان و معلولان کشور تحت عنوان تیم خلیج فارس ایران به مسابقات جام باشگاه های جهان در روسیه مسکو و کسب مقام سوم نیز از دیگر افتخارات این گروه از جانبازان بشمار می رود.

وی در پایان همچنین از نگهداری و نظافت تندیس های نصب شده در نخستین موزه زیر آب ایران در ساحل جنوبی جزیره زیبای قشم در کنار پارک زیتون توسط مسئولان باشگاه غواصی پارک زیتون قشم خبر داد.

 

 

 

 

کد خبر 2164012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • راحله معاف ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      ایده بسار جالبی است وکارشان قابل ستایش درتلویزون دیدم ولذت بردم وبا وجودی که قبلا غواصی کرده بودم دوباره تمایل پیدا کردم که غواصی کنم واز زیز آب دو صد چندان لذت ببرم
    • حسین رو ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      0 0
      خیلی عالی دست شما دزد نکندانشاالله از این کارها در کشور زیاد شود
    • توران درخشان ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 0
      افرین به هنرمندهای ایرانی انشالله این دفعه که آمدیم ازش دیدن می کنیم