۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۹:۱۱

تدوین مدل عملیاتی سند دانشگاه اسلامی/ تبدیل سیاست های کلان به برنامه اجرایی

تدوین مدل عملیاتی سند دانشگاه اسلامی/ تبدیل سیاست های کلان به برنامه اجرایی

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها از "تدوین مدل عملیاتی شدن سند دانشگاه اسلامی" خبر داد و گفت: مدل نهایی عملیاتی شدن سند دانشگاه اسلامی به تصویب شورای راهبری سند دانشگاه اسلامی رسیده وبه دانشگاه‌ها ابلاغ می شود.

حجت الاسلام روح الله شاطری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ابلاغ سند دانشگاه اسلامی به دانشگاه ها و اینکه چه نهادی بر اجرای آن نظارت خواهد داشت گفت: در بحث‌های اخیری که وزرای آموزش عالی برای کسب رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی داشتند، سند دانشگاه اسلامی یکی از مباحثی بود که به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: سند دانشگاه اسلامی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید سندی بود که به روز رسانی شده و در بخش‌های مضمونی و محتوایی و یا بخش‌های مدیریت و اجرایی آن سعی شده بود یک رویکرد جدید براساس نظامات چهارگانه دانشگاهی طراحی شود تا مانع تداخل مدیریت‌ها شود برهمین اساس نیز تنظیم و تدوین شد. 

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها افزود: از طرفی این سند یک سند سیاستی است که سیاست‌ها و راهبردهای کلان را مشخص کرده که باید تبدیل به برنامه شود و اکنون "تدوین مدل عملیاتی شدن سند دانشگاه اسلامی" جزء اولویت‌های شورای اسلامی که شورای راهبری سند دانشگاه اسلامی نیز است قرارگرفته و درحال انجام مطالعات مربوط به آن هستیم. 

وی ادامه داد: این مدل با همکاری دستگاه‌ها و کارگروهایی که در نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی تربیتی و مدیریت فعال هستند تدوین می شود و سپس مدل نهایی عملیاتی شدن سند دانشگاه اسلامی به تصویب شورای راهبری سند دانشگاه اسلامی رسیده و به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود .

شاطری افزود: در این مدل، دقیقا فازهای اول و اولویت‌های  اجرایی سند برای مدیران دستگاه‌ها مشخص می شود و دستگاه ها هم اولویت های مشخص شده را ابلاغ می کنند تا براساس آن اولویت ها برنامه ریزی شود. 

وی افزود: نهاد نظارتی براجرای سند دانشگاه اسلامی، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دبیرخانه شورای اسلامی شدن خواهد بود.

کد خبر 2169289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha