۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱

سی سال مجله فیلم را به صورت الکترونیک ورق بزنید

سی سال مجله فیلم را به صورت الکترونیک ورق بزنید

آرشیو نرم افزاری 30 سال ماهنامه فیلم به تازگی توسط شرکت "رسانه ساز دانش" وارد بازار شده است که علاقمندان می توانند از 7 مرکز مختلف اقدام به خرید این مجموعه کنند.

برزو نادرلویی مدیرعامل این موسسه در این‌ باره به خبرنگار مهر گفت: ماهنامه سینمایی "فیلم" قدیمی ترین مجله ای است که بعد از انقلاب در ایران منتشر می‌شود. 31 سال است که بدون وقفه این ماهنامه چاپ می شود و یکی از مراجع معتبر برای علاقمندان به سینمای ایران و جهان به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از دوسال قبل طی مذاکراتی که با مسئولان مجله فیلم داشتیم قرار شد شرکت "رسانه ساز دانش" آرشیو 30 ساله مجله فیلم را به شکل یک نرم افزار دیجیتالی تولید کند. در طول 2 سال گذشته تمام صفحات ماهنامه فیلم از شماره اول تا 450 تک تک اسکن و همه برگه های مجله ادیت و روشن تر شده اند. حتی برخی از صفحات که روی کاغذ کاهی چاپ شده بودند را دوباره سفید کردیم و برخی شماره های نایاب را که خود مجله فیلم هم در اختیار نداشت از طریق برخی مشتریانی که آرشیو مجله را داشتند، پیدا کردیم.

نادرلویی درباره حسن هایی که این آرشیو دارد، گفت: بزرگترین حسنی که این آرشیو دارد این است که امکان جستجو حول 4 محور مختلف را برای علاقمندان فراهم می کند. به شکلی که کاربر می‌تواند بر اساس نام اشخاص، نویسندگان، فیلم ها و موضوعات مطالب مورد علاقه خود را جستجو کند. حسن دیگر این آرشیو این است که ظاهر آن کاملا شبیه مجله است و هر کاربر می تواند با افکت ورق زدن صفحات هر شماره را ورق بزند و بخواند. در واقع خوانندگان می توانند همان حس نوستالوژی را که هنگام خواندن یک مجله دارند زمان خواندن این آرشیو نیز به دست بیاورند.

وی با اشاره به مراکز مختلفی که این آرشیو را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند، گفت: در 7 مرکز مختلف این آرشیو به فروش می رسد. نشر چشمه، نشر مرکز، نشر پنجره، شهر کتاب کارنامه در خیابان نیاوران، شهر کتاب آرین در خیابان میرداماد، شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک غرب و انتشارات روزبهان در خیابان انقلاب، مراکزی هستند که این بسته دی وی دی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

مدیرعامل این انتشارات درباره قیمت این مجموعه توضیح داد: قیمت این مجموعه که شامل 6 دی وی دی و یک کتاب که شامل تاریخچه ماهنامه فیلم می شود یکصد و 10 هزار تومان است. برای تولید این مجموعه  شرکت هزینه زیادی متقبل شده است. حتی جلد این دی وی دی ها 25 هزار تومان برای ما هزینه برداشته در صورتیکه می بینیم بیشتر دی وی دی هایی که وارد بازار می شوند جلد مقوایی دارند.

نادرلویی درباره فعالیتهای دیگر موسسه "رسانه ساز دانش" یادآور شد: شرکت "رسانه ساز دانش" از سال 81 فعالیت خود را در حوزه رسانه های دیجیتال و نشر الکترونیک آغاز کرده است. تا به حال حدود 50 محصول نرم افزاری در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده ایم و همچنین در حوزه انتشارات کودک و نوجوان و تولید ابزارهای الکترونیکی که به وسیله آنها می توان محتویات سنتی نشریات و کتابها را به شکلی الکترونیک تبدیل کرد از دیگر فعالیتهای این موسسه است.

کد خبر 2170534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران پناهنده ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      1 1
      با سلام .این محصول یک کار بیاد ماندنی و بی نظیر است.
    • مهرداد ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
      2 0
      اگر میشود امکان خرید اینترنتی هم بگذارید