۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

تنیس دیویس کاپ؛

رادک استپانک قهرمانی جمهوری چک را رقم زد/ ناکامی جوکوویچ و هموطنانش

رادک استپانک قهرمانی جمهوری چک را رقم زد/ ناکامی جوکوویچ و هموطنانش

رادک استپانک با برتری مقابل دوسان لاجوویچ در دیدار سرنوشت ساز فینال مسابقات تنیس دیوس کاپ، قهرمانی مجدد جمهوری چک را در این رقابتها رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس جام دیویس در سال 2013 با قهرمانی تیم ملی جمهوری چک به پایان رسید. این تیم با برتری 3 بر 2 مقابل صربستان جشن قهرمانی خود را در بلگراد بر پا کرد. این برای دومین سال متوالی است که جمهوری چک قهرمان دیویس کاپ می‌شود. قهرمانی این تیم باعث شد تا نواک جوکوویچ ستاره نامدار تنیس جهان و هم تیمی‌هایش ناکامی بزرگی را مقابل دیدگان هموطنان خود تجربه کنند.

در آخرین مسابقه فینال رقابتهای 2013 رادک استپانک مقابل دوسان لاجوویچ 23 ساله قرار گرفت و برای برتری مقابل این تنیسور جوان کار دشواری نداشت. وی در سه ست متوالی با نتایج 6 بر 3، 6 بر یک و 6 بر یک از سد حریف خود گذشت و در مجموع برتری 3 بر 2 چک را برابر صربستان رقم زد.

صربستان در دور قبل کانادا را از پیش روی برداشت تا به فینال برسد ولی وقتی مقابل چک 2 بر یک عقب افتاد شانس چندانی برای فتح این جام نداشت. اگرچه نواک جوکوویچ برابر توماس بردیچ در سه ست متوالی با حساب 6 بر 4، 7 بر 6 و 6 بر 2 برنده شد تا دو تیم در مجموع 2 - 2 مساوی شوند ولی لاجوویچ از تجربه کافی برای غلبه بر استپانک برخوردار نبود. در واقع صربستان زمانی این عنوان را از دست داد که یانکو تیپساروویچ را به خاطر مصدومیت در ترکیب نداشت.

جمهوری چک سال گذشته نیز با غلبه بر اسپانیا این عنوان را کسب کرده بود.

کد خبر 2177145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha