۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

گام به گام تا برنامه‌ساز شدن جوانان در "رادیو جوانه"

 گام به گام تا برنامه‌ساز شدن جوانان در "رادیو جوانه"

برنامه "رادیو جوانه" رادیو جوان در تلاش است اخبار و اطلاعات جشنواره جوانه را منعکس کرده و مخاطبان علاقمند به برنامه‌سازی رادیو را به سمت و سوی مناسب هدایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره جوانه در راه است؛ جشنواره‌ای که میزبان صداها و برنامه‌های جوانان سراسر کشور است. جوانانی که برای نخستین‌بار می‌خواهند دست به تجربه‌ای جدید بزنند و در راه‌ این تجربه نیازمند همراه و مشاور هستند.

برنامه "رادیو جوانه" محصول رادیو جوان، همسفر جوانانی است که می‌خواهند نخستین برنامه‌های رادیویی خود را بسازنند و وارد دنیای تازه صداها شوند. برنامه‌ای که از ابتدای شهریور آغاز شده و تا چند روز دیگر نیز پخش آن از رادیو جوان ادامه دارد.

انسیه شمس‌الهی تهیه‌کننده رادیو جوانه می‌گوید:‌ در دور اول برنامه تا پایان شهریور، هر روز به جز پنجشنبه و جمعه 15 دقیقه برنامه داشتیم و در سری جدید که از مهرماه آغاز شده، روزهای پنجشنبه نیز 15 دقیقه برنامه داریم. به دلیل تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره "رادیو جوانه" برنامه ما نیز همچنان ادامه دارد و احتمالا تا پایان ماه پخش آن متوقف می‌شود.

او ادامه می‌دهد:‌ این برنامه اطلاع‌رسانی جشنواره جوانه را بر عهده دارد و هر خبر جدیدی که اتفاق می‌افتد به مخاطبان عرضه می‌کند مثل اضافه شدن بخش جدید به جشنواره یا موضوعات مختلفی که مخاطبان می‌توانند درباره آن اثر بفرستند و یا تمدید زمان جشنواره و ... هر چند تمام‌ این اخبار در سایت جشنواره هم قرار می‌گیرد اما ما تلاش می‌کنیم سریع‌تر از سایت اطلاع رسانی کنیم.

این برنامه‌ساز رادیو یادآور می‌شود: برای آشنایی جوانان با برنامه سازی رادیویی کارگاه‌هایی برگزار می‌شد که ما گزارش‌هایی از آن را پخش می‌کردیم، همچنین فایل‌های آموزشی در سایت جشنواره موجود است. برنامه ما در کنار سایت جشنواره درباره شیوه‌نامه جشنواره، بخش‌هایی که دارد و فرمت کارهای ارسالی، مدت زمان آثار، نرم‌افزارهای مورد نیاز، تبلیغات، حضور بین المللی، اینکه چه تعداد کار تاکنون به جشنواره ارسال شده و آثار ارسالی در چه سطحی است و.. نیز اطلاع رسانی می‌‌کند.

شمس‌الهی خاطرنشان می‌کند: با توجه به بازخوردهایی که از شنوندگان می‌گرفتیم فکر می‌کنم به هدفمان رسیدیم. سوالاتی که در سایت جشنواره از سوی مخاطبان مطرح می‌شد نشان می‌داد که پرسشگران شنونده‌ این برنامه بوده‌اند حتی در سایت برنامه دیگری که در رادیو جوان دارم پرسش‌هایی درباره‌ این جشنواره پرسیده می‌شد که نشان می‌داد مخاطبان پیگیر‌ هستند. خوشبختانه دبیر جشنواره نیز به تمامی‌ پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌داد.

تهیه‌کننده "رادیو جوانه" در پایان صحبت هایش درباره پخش آثار منتخب دوره قبل اظهار می‌کند: در برنامه دیگری کارهای برتر پخش شده است اما در‌ این برنامه با وجود آنکه قرار نبود کارهای برگزیده پخش شود به بهانه‌های مختلف بخش‌هایی از کارهای برگزیده را پخش کردیم؛ به طور مثال برترین کار جشنواره، اولین کاری که ارسال شده است، 100 کار نخست، آخرین اثار ارسالی و... به هر حال تلاش کردیم کارهای خوب بازتاب هم داشته باشد.

زمان کوتاه "رادیو جوانه" می‌طلبد که ریتم تندی داشته باشد. اجرای پر انرژی نسیم رفیعی مجری نخست برنامه بر تندی ریتم می‌افزود و در دوره دوم رادیو جوانه که اجرا بر عهده فریبا باقری است نیز همین ریتم تند و پر انرژی دنبال شده است. نسیم رفیعی در این‌باره می‌گوید: تلاش می‌کردیم جوانان را برای شرکت در جشنواره جوانه تشویق کنیم و راهنمایی‌های لازم را نیز انجام دهیم تا اگر فردی استعداد لازم را دارد بتواند آن را بروز دهد. برای همین این برنامه را شاد اجرا می‌کردم تا در فرصت کوتاهی همه باید و شاید‌های جشنواره به شنوندگان منتقل شود.

این مجری تاثیر‌ این برنامه را در افزایش شرکت‌کنندگان جشنواره جوانه خوب می‌داند و بازتاب سایت جشنواره را شاهد‌ این سخن می‌آورد. برنامه‌ای که سبب شده بود شرکت‌کنندگانی که به اشتباه برنامه‌ای را ساخته بودند به مشکلات آثارشان پی ببرند و آن را اصلاح کنند.

می‌توان گفت جشنواره جوانه یک کارگاه آموزشی برای برنامه سازی رادیویی است که اختتامیه ‌آن دی ماه سالجاری در برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 2177685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha