۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

اتفاقات هفت روز هفته؛

معادله پیچیده شش - صفر و قهرمانی سرخ‌ها/ شگفتی‌آفرینی گمنام‌ها

معادله پیچیده شش - صفر و قهرمانی سرخ‌ها/ شگفتی‌آفرینی گمنام‌ها

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: قهرمانی تیم فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره‌ای، عنوان چهارمی ایران در مسابقات والیبال قهرمان قهرمانان، بی نصیب ماندن ایرانی‌ها از جوایز بهترین‌های فوتبال آسیا، تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک، پایان دیر هنگام نیم فصل اول لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس و ... از مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران در این هفت روز رو به پایان آغاز خوبی داشت چون درست در روزیکه وزیر جدید ورزش و جوانان حکم رسمی خود را از معاون اول رئیس جمهوری دریافت کرد، ساحلی‌بازان در مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی قهرمان شدند ضمن اینکه با شکست دادن روسیه دست به شگفتی بزرگی هم زدند.

یک روز پس از این قهرمانی ارزشمند هم تیم ملی والیبال با شکست دادن ژاپن بالاتر از آمریکا در رده چهارم مسابقات قهرمان قهرمانان ایستاد اگرچه کار ارزشمند والیبالیست‌ها عنوان خوبی که کسب کردند تا حدی تحت الشعاع خداحفظی ناگهانی و همزمان فرهاد ظریف قرار گرفت.

البته ورزش ایران در این هفته رو به پایان علاوه بر این اتفاق خوب، با اتفاقات دیگری هم روبرو شد که البته خوب نبودند مانند نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که تعویق زمان انتخابات خروجی آن بود یا برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا که طی آن هیچ یک از 6 نامزد ایران موفق به کسب جایزه بهترین نشدند و دیگر اینکه ورزش کشور در این هفته شاهد مرگ یک ورزشی دیگر هم بود.

همچنین تائید چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا و پایان دیر هنگام نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر که با پیروزی استقلال اما قهرمانی پرسپولیس همراه بود نیز از اتفاقات مهم فوتبالی در این هفته بود.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از:

وزیر ورزش حکم گرفت
مراسم تودیع و معارفه محمد عباسی، وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان و محمود گودرزی، وزیر جدید این وزارتخانه شنبه گذشته با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این مراسم گودرزی که دو هفته پیش با رای اعتماد نمایندگان مجلس وزیر ورزش و جوانان شد، حکم خود را از معاون اول رئیس جمهور دریافت کرد.

مرگ یک کشتی‎گیر در سیلاب
دبیر ستاد بحران شهرستان بهبهان شنبه گذشته از فوت یکی از کشتی‎گیران به نام این شهرستان در سیلاب باران‎های اخیر استان خبر داد. به گفته وی با وجود شرایط نامساعد جوی و  هشدارهای داده شده مبنی بر احتمال آبگرفتگی و سیل، دو نفر از کشتی‎گیران این شهرستان به تفرجگاه شیرعلی رفته بودند. در مسیر خودروی این دو کشتی‎گیر در سیلاب گیر کرد که البته یکی از آنها با نام بهنام مرادی موفق شد خود را به بیرون ماشین پرتاب کرده و نجات یابد اما بهروز پاسبان همراه با ماشین به درون سیلاب افتاد و ماشین پس از طی 5 کیلومتر متوقف شد. این حادثه که در نیمه‎های شب رخ داد در نهایت منجر به مرگ بهروز پاسبان شد.

دو مدال نقره و برنز فرنگی‌کاران در باکو
رقابت‌های بين‌المللی كشتی فرنگی جايزه بزرگ باكو شنبه گذشته با كسب يک مدال نقره و يک مدال برنز براک فرنگی‌كاران ایران پايان يافت. در این مسابقات عبدالمحمد پاپی و اميد نوروزی در اوزان 60 و 66 كيلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند و بهنام مهديزاده هم در وزن 120 كيلوگرم پنجم شد.

ساحلی‌بازان قهرمان شدند
تیم ملی فوتبال ساحلی شنبه شب گذشته با شکست روسیه، قهرمان دو دوره جام جهانی و قهرمان دو دوره اخیر رقابت‌های بین قاره‌ای برای نخستین بار به عنوان قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی رسید. در فینال این مسابقات تیم ایران با نتیجه 4 بر 3 حریف خود را شکست داد و به عنوان نخست دست یافت. روسیه، ایتالیا و برزیل (مرحله مقدماتی) و امارات (مرحله نیمه نهایی) تیم‌هایی بودند که ساحلی‎بازان ایران پیش از حضور در فینال موفق به شکست آنها شدند. در پایان مسابقات فوتبال ساحلی بین قاره‌ای محمد احمدزاده از ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شد.

تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک یکشنبه گذشته طی نشستی فوق‌العاده تصمیم به تعویق زمان انتخابات این کمیته گرفت. بر این اساس زمان انتخابات کمیته ملی المپیک از 25 آذرماه به 30 دی‌ماه تغییر کرد. بر همین اساس مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در این مجمع هم که از 27 آبان‌ماه آغاز شده متوقف شد. قرار بر این است تا طی روزهای 30 آذرماه تا 15 دی ماه ثبت‌نام از کاندیدهای احراز پست های مختلف کمیته ملی المپیک انجام شود.

پرسپولیس با کمک استقلال قهرمان شد
آخرین دیدار از نیم فصل نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر یکشنبه گذشته میان دو تیم استقلال و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن تیم استقلال با گل دقیقه 31 حنیف عمران‌زاده موفق به شکست مهمان خود شد. استقلال با کسب این پیروزی در عدد 27 هم امتیاز با پرسپولیس شد ولی به خاطر تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به این تیم در رده دوم جدول رده‌بندی ایستاد تا قهرمانی نیم فصل به پرسپولیس برسد. 

 

عنوان چهارمی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمان قهرمانان
تیم ملی والیبال که به عنوان قهرمان آسیا و برای شرکت در مسابقات قهرمان قهرمانان به ژاپن سفر کرده بود، یکشنبه گذشته و در روز پایانی این مسابقات مقابل تیم میزبان به برتری رسید. تیم ملی ایران که طی این مسابقات مقابل ایتالیا و آمریکا را هم شکست داده بود اما نتیجه دیدار برابر روسیه و برزیل را واگذار کرده بود، در رده کلی مسابقات بالاتر از آمریکا در رده چهارم ایستاد. 

خداحافظی ستاره
یکشنبه در پایان مسابقات والیبال قهرمانان قهرمانان که در ژاپن جریان داشت، فرهاد ظریف، لیبروی تیم ملی ایران در ترکیت تیم ستارگان این دوره از مسابقات قرار گرفت. این بازیکن اما بعد از رسیدن به این موفقیت و در واقع به دنبال پایان کار تیم ملی در این رقابت‌ها، از دنیای والیبال ملی خداحافظی کرد.

احضار علی دایی به کمیته انضباطی
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته اعلام کرد برخلاف تحقیقات قابل توجه در پرونده محسن قهرمانی، متاسفانه تحقیقات قضایی لازم در این پرونده به عمل نیامده است.  اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به ارجاع داده شدن پرونده محسن قهرمانی به کمیته انضباطی تاکید کرد که با توجه به اهمیت پرونده ما قصد داریم تا جلسات مختلفی را برگزار و به بررسی دقیق این پرونده بپردازیم. در همین راستا علی دایی مسئولان باشگاه پرسپولیس به عنوان مطلع برای اولین جلسه رسیدگی دعوت شده‌اند. حضور این افراد در این نشست همراه با مستندات لازم در مورد صحبت‌ها و مصاحبه‌هایی که داشته‌اند، الزامی است. 

تشریح برنامه‌های دیدار پرسپولیس - میلان با ممنوعیت ورود بانوان ایرانی
غلامرضا بهروان، مسئول برگزاری دیدار پرسپولیس - ستارگان میلان ضمن تشریح نحوه بازی و زمان برگزاری این بازی اعلام کرد که ورود بانوان به ورزشگاه در این دیدار ممنوع شد و تنها خانم‎های خارجی می‌توانند به ورزشگاه بیایند. وی همچنین تاکید کرد که این بازی طبق مقررات بین‎المللی برگزار شده  و افراد اضافه را به زمین راه داده نمی‌شوند.

بررسی اساسنانه فوتبال توسط یک کارگروه 6 نفره
در جریان نشست اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران که دوشنبه گذشته برگزار شد، علی کاظمی دبیر سازمان لیگ، منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران، صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل باشگاه راه‌آهن سورینت، علی مرتضوی، محمدرضا براتی و حسن‌پور به عنوان اعضای کارگروه بررسی و اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.

بسکتبال با ویلچر ایران، بدون باخت در آسیا
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه (تایلند) شرکت کرده است، دیدارهای مقدماتی خود را بدون باخت پشت سر گذاشت و به عنوان صدرنشین گروه گروه اول به مرحله حذفی راه یافت. این تیم در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه به ترتیب ژاپن، مالزی، چین و چین‌تایپه را شکست داد. نماینده ایران در این رقابت‌ها روز چهارشنبه دیدار برابر نیوزلند در مرحله حذفی را ........

سه استعفای فدراسیون تنیس روی میز طی یک هفته گذشته
فدراسیون تنیس روی میز که مهرماه شاهد کناره‌گیری سرمربی تیم ملی بود، طی یک هفته گذشته هم با سه استعفای دیگر مواجه شد. میلاد حسینی، مجید احتشام‌زاده و حمیدرضا صباغیان نفراتی بودند که طی این هفته به ترتیب از مدیریت روابط عمومی، عضویت در کمیته فنی و داوران فدراسیون کناره‌گیری کردند.

آشتی‌کنان در فوتسال
تیم ملی فوتسال ایران سه شنبه در دیداری تدارکاتی موفق به شکست 17 بر 3 تیم پایگاه خبری فوتسال شد. در این دیدار که به مناسبت  افتتاح پایگاه خبری فوتسال ایران برگزار شد، حسین شمس به عنوان سرمربی و عباس ترابیان به عنوان سرپرست روی نیمکت تیم پایگاه خبری نشستند. در واقع این مسابقه‌ بهانه‌ای شد تا این دو مشکلات گذشته را کنار گذاشته و با یکدیگر آشتی کنند.

معادله پیچیده شش نامزد و صفر عنوان!
مراسم انتخاب برترین‌های سال 2013 فوتبال آسیا سه شنبه در مقر کنفدراسیون این قاره در مالزی برگزار شد و بدون اهدای هیچ جایزه‌ای به ایرانی‌ها به پایان رسید. برای برگزاری مراسم امسال فوتبال ایران در شش عنوان  بهترین بازیکن فوتبال و فوتسال سال، بهترین تیم فوتبال و فوتسال سال، بهترین تیم باشگاهی فوتسال سال و بهترین کمک داور، نامزد دریافت جایزه بهترین این مراسم شده بود. در میان این 6 عنوان تیم ملی فوتبال و جواد نکونام بیشتر از بقیه و از شانس بالایی برای کسب جایزه بهترین آسیا برخوردار بودند اما آنها در رقابت با رقبای خود ناکام بودند. سایر نامزدهای ایران هم در این مراسم بدون جایزه ماندند.

مدیرعامل استقلال در پرسپولیس!
علی فتح الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال سه‎‌شنبه و در آستانه دیدار روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل میلان به محل تمرینات این تیم رقیب در ورزشگاه کارگران رفت دقایقی با علی پروین دیدار و گفتگو کرد. بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز فتح الله زاده را همراه می‎کرد.

تائید چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
سه‌شنبه و  در پایان نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که پیش از مراسم بهترین‌های سال این قاره برگزار شد، چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به تائید نهایی رسید. بر این اساس تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و فولاد خوزستان به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد و فولاد خوزستان از بازی پلی‌آف معاف شد.

کد خبر 2183937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha